Soptipp

Idag ska vi fortsätta packa, sortera, kasta och flänga till tippen. Igår hade jag ett visst motstånd av make som INTE kände för att packa och sortera, så då fick jag bränna lika delar energi på att packa och att tjata...
-Vi har inte så många lådor kvar (ingen idé att packa i de vi har??)
-Vi har inte så många tidningar kvar (samma som ovan...)
-Det FINNS inte så mycket att packa (den är ju snygg - nej, inget alls faktiskt i det här hemmet!).

Jo, försöka duger. Som bekant. Sedan fick vi mycket gjort, efter det. Flera lådor packade i köket, några i sovrummet och ett par små attiraljer nedpackade i vardagsrummet - det rör på sig. Idag får vi förutom åka till tippen också köpa fler lådor och kanske även silkepapper som någon tipsade om (så att alla parenteser försvinner nästa gång ;-) ).

Det är bra att sortera och packa och det är kul, på sitt sätt. Men det är också trist förstås.
Flytta blir dock väldigt roligt!! :-) Fast fortfarande känns det overkligt och jag tror att vi inte kan fatta det riktigt ändå, inte jag i alla fall. Jag fick frågan nyligen "om vi kan tänka på något annat nu" och det kan vi absolut. Det är jobb, förskoleplatser, funderingar kring förskolebytet, inskolningen, packningen, flyttstädningen etc. Ganska mycket ska äga rum före själva flytten, om man säger så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0