Denna ljuva juletid

I denna ljuva juletid njuter jag helhjärtat. Ingen ångest för den store sonen och därmed finnes inget annat hemskt. Allt är bara bra. Jag som alltid jobbar tokmycket njuter ledig tid och är sannerligen ledig under denna tid: gör knäck, goda köttbullar, marsipanfigurer, julpyntar, städar, ser julfilmer med och utan liten son och hinner med Lisebergs vackra stämning. Jag ska till och med ploppa en liten välkomstpresent i nyinflyttade grannens brevlåda med en önskan om god jul till dem. Vad de får? Ett Bräutigams-hjärta förstås...!

Idag ska vi köpa julgran! Precis: gamla plastis får bli kvar i sin förpackning för här ska det dofta jul också. Jag längtar så mycket efter grandoft i hemmet.

Att fira första julen i sitt eget hus är så speciellt. Jul på riktigt. Jag känner verkligen en sällsynt harmoni i dessa dagar och går omkring och bara uppskattar allt: vänner, familj, arbete och fritidssysselsättningarna (som inte är få). Trädgården, som många frågar om, är en häftig historia som både ska sprängas och grävas/fyllas fram. Alles gut, på något vis.
Och så kan det ju få kännas vid jul :-)

Nej, dags för frukost invid ljusen. Fjärde advent är det, ta mig tusan! Då ska fjärde adventsrimmet reciteras också. Det som de stora sönerna fnyser åt tycker den lille är viktigt. Bra så. Njuter så.
Önskar er en fin söndag, gott folk. För mig hägrar granen och så skapandet av julaftons stora konststycke: såsen till kalkonen :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0