Idag kommer ett rekommenderat brev

Eftersom säljaren (antar det är därför) sålde med en sådan där billigare mäklartjänst och gör det mesta av arbetet själv, ska jag idag invänta brevbäraren hemma. Hon/han kommer att bära ett rekommenderat brev till mig, som jag ska lösa ut med hjälp av min legitimation och på så sätt identifiera mig ordentligt.
Det är med innehållet i detta brev vi imorgon i gökottan ska åka till vårt kära hus i Floda och tillsammans med säljaren sitta ned och läsa och skriva.
Alltihop är spännande tider.
Jag kan fortfarande inte fatta att vi snart är husägare. Och jag kan verkligen inte fatta att Johannes redan blivit lovad förskoleplats på vårt första-val av förskola, alldeles intill vårt hus.
Jag gillar flyt!
Johannes och jag har en mamma och en son som vi känner sedan gravidtiden då vi var i samma fikagäng, som bor i Floda. Hon tipsade om den braiga närheten till Alingsås! Där finns det tydligen fina promenadstråk och mysiga caféer - och se där: en helt oväntad bonus! Jag har aldrig ens varit i Alingsås, det blir en pärla att upptäcka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0