Inredningen börjar kännas möjlig!

Först när jag någorlunda fattat att vi skulle flytta till hus kändes det omöjligt att inreda det. Jag, som läser mina fem inredningstidningar varje månad och är fånigt intresserad av formgivning och inredning generellt, visste inte alls.
Inte begrep jag vad det kom sig heller. Att jag inte visste eller framför allt KÄNDE något?
Delvis var det väl för att vi inte är där än - vi vet inte hur man rör sig i det nya hemmet, hur det funkar vid olika tider på dygnet, hur ljuset faller etc. Det vet vi inte förrän vi flyttat in.
Tack vare mitt välfyllda privata tidskriftsbibliotek med inredningstidskrifter har jag nu gett mig själv uppdraget att gå igenom dem alla... En ganska diger uppgift. Där jag blir inspirerad noterar jag, så vi tillsammans kan gå tillbaka.
Jag hittar tankar och lust nu, till det nya hemmet. Det tar nog lite tid också att svänga om inne i huvudet och tänka för ett hem byggt på 90-talet istället för ett byggt på 30-talet. Väsentlig skillnad.

Nu tror jag att skallen har börjat vänja sig vid tanken och 90-talshemmet önskar och trivs med annat, lite grann, än nuvarande hemmet. Det vill ha en lite annan färgsättning och det kommer det att få.

Idag hade jag tillfälle att mol allena besöka IKEA och tog det tillfället. Jag gick i sakta mak runt och skrev upp allt jag fick korn på. Det var allt från soptunnor till badrum till utemöbler. Via plädar, mattor och belysning. Första gången jag var på IKEA och slutnotan hamnade på 97:-!
Nu börjar ett hem, komplett med inredning, ta form inuti mig och det är så roligt att det är rent tokigt :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0