Tidskrifter

Jag går igenom tidskrifter. Varje månad köper jag fem stycken: Living ETC, Elle Interiör, Sköna Hem, Family Living och sedan varvar jag den femte efter intressegrad: ibland Allt i Hemmet, ibland Residence och ibland O at Home. Ibland ingen av dem om de är ointressanta. Kontentan är jag har några tidningar att gå igenom, jag har läst några år.
Jag söker inspiration och finner. Jag ser små detaljer kring trappavsatser eller i badrum som jag aldrig tänkt på tidigare eftersom jag ingen trappa haft och har ett badrum stort som en mindre hiss, ungefär.
Många nya vrår att finna praktiska och/eller snygga lösningar för.
Trädgård ska vi inte tala om - allt är nytt!
Men en grov skiss har jag redan, med enkla blyertsdrag, fått ned på papper:
precis utanför altandörren bygges ett trädäck på vilket matgrupp, grill och två liggande solstolar ställes. Bortanför trädäcket ska vi förhoppningsvis kunna anlägga gräsmatta och på den studsmatta.
Krukor med blommor måste vara kantiga, inte runda. Det har jag också kommit på.

There it is.

Kommentarer
Postat av: Cissy

Det verkar som du kan detta med inredning.

2008-06-28 @ 16:52:57
URL: http://forvirrad.bloggspace.se
Postat av: Åsa

Vad härligt att få planera ett helt nytt hem! Vi har börjat att komma in i den bekväma lunken, vi ser att saker behövs åtgärdas men struntar i det. ;-)

2008-06-29 @ 20:49:22
URL: http://adal.blogg.se/
Postat av: Nouvelle

Men wow! Såg bilden på Facebook och var tvungen att surfa in. STORT GRATTIS!!! Ni har ju blivit med hus! Äntligen är drömmen inte bara en dröm längre! Jag vet ju hur du längtat. Så himla kul Anna!



Kram!

2008-06-29 @ 21:16:54
URL: http://nouvelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0