En första "städdag" avklarad!

Då har vi även hunnit med en städdag! Vi har väl bott här i en knapp månad och nu har vi alltså hunnit med att röja rejält. Jag har oljat in garage så det stått härliga till - har säkert hunnit med 20-30 garage :-)
Det var jag och ett gäng andra pensionerade gubbar...! Vi hade muntra diskussioner om allt mellan himmel och jord och det var givande. Jag uppskattar mycket att samtala med människor i olika åldrar, det blir för enahanda med bara jämnåriga.

Självklart talade jag även med de andra föräldrarna och träffade även den siste föräldern till Johannes små vänner och han var kalastrevlig verkligen. Mitt i städdagen fick vi grillad korv och kaffe och det var gemytligt och trivsamt. 

Idag kom även svärföräldrarna med sina föräldrar på besök - samtliga var nyfikna på vårt hus! Så vi jonglerade både oljande och fikande och hund-undanstoppande ;-)
Nu väntar mest mathandlande och sedan mumsande - det är vi (särskilt jag som varit med på plats HELA tiden) värda.

Viva Nordåsen, nu är vi tjusigaste och mest upphottade området i stada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0