Funderar

Idag (och igår och antagligen imorgon) funderar jag över huruvida jag ska merga mina bloggar till en, på något vis? Det är för tidsödande med två, i alla fall om de ska hållas fräscha och uppdaterade och spännande (jomenvisst, sätta tokhöga krav på sig själv är ju ett måste???!)... Kanske ska den här bythepine.blogg.se vara basen och sedan kan dreambloggen bli special för foton och hemskt hemlig text?
Inte för att jag har så hemskt många hemligheter heller. Men en del. Och dem lär jag väl inte brodera ut där heller?
Si eller så? Det är frågan. Men något måste hända, det är ett som är säkert.

Att sitta på tåg 4 timmar om dagen är skönt - ni kommer ALDRIG höra mig argumentera om det. I LOVE egentid till reflektion och drömmar. Men vardagen har samtidigt blivit mindre, kortare. Det finns inte mycket kvar efter förskolehämtning, hundpromenad och middag. Särskilt inte om man hemfaller åt arbete en stund på kvällen, ja då är det noll och nada kvar till att vara social.
4 timmar om dagen på tåg. Kaffe Latte, studier av människor, bokläsning, tidningsläsning och (hjälp/håll i dig) godisätning är sådant som kan roa så många timmar.  Musikavlyssning är hett också men min mobil erbjuder för tillfället ett begränsat utbud av Rod Stewart, Prince, Depeche Mode, James Blunt, Phil Collins och några till. Att höra Blunt lovprisa "Beautiful dawn" är marvellous på morgonen men hur gudomlig han än är så orkar jag inte med honom i 4 timmar. Prince går inte alls av för hackor - är ett geni - men även hans sexuella läten parade med grymma texter och ännu grymmare musik blir enahanda efter några veckor. Jag har långt ifrån allt av någon av nämnda herrar heller, så ni inser utbudet! Men jag roas, underhålles och stimuleras.

Jag promenerar en rask promenad om 30 minuter två gånger om dagen, så jag får en timmes ordentlig promenad också. Mina forna jogging- och dansben gillar det nya läget och har tagit ny form. Häftigt.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag har flera bloggar. En bildblogg som jag uppdaterar direkt från mobilen, en renoveringsblogg (som du sett) samt en med låsta inlägg när man vill skriva av sig men inte vill att alla ska kunna läsa. Egentligen tycker jag att det skulle räcka med en, och då skulle jag välja wordpress bloggen eftersom där kan man låsa vissa inlägg. Men bildbloggen vill jag inte vara utan så det får ligga kvar som det är just nu.

Vill du kika så kolla in på www.ceciliah.se där hittar du "alla" mina bloggar och lite annat.



/Cissi

2008-10-23 @ 08:54:10
URL: http://www.b282.se
Postat av: Anna-Karin

Hej! Skönt att höra att du gillar fyra timmar på tåg om dagen, det gör inte jag :(. Det funkar men jag saknar långa lediga kvällar... Kram!

2008-10-23 @ 14:23:15
Postat av: Åsa

En Mp3-spelare är vad du behöver, jag köpte en med tidtagarur och den är min kompis på joggingrundorna.

2008-10-23 @ 21:37:23
URL: http://adal.blogg.se/
Postat av: Skumpis

Vaaa??? Har du inget mobilt bredband? Det låter som ett måste med så lång resväg. Och då får du tid med MASSA bloggar :-)

2008-10-24 @ 21:59:04
URL: http://skumpis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0