Grannar!

Trevliga sådana. Ska detta inlägg handla om: jag har träffat dem vid två tillfällen nu, somliga av dem. Första gången var de två barnen i Johannes ålder ute och lekte med sina Bobby cars och då cirkulerade vi lite i faggorna. Efter ett tag gick ena mamman med sitt barn och den andra blev kvar och vi talade en stund. Barnet var glatt och mamman väldigt söt och rar. Vi hade trevligt. 
Sedan igår hörde J dem leka igen (det hörs ordentligt, om man säger så!) och vi skulle ut igen! Då träffade jag de båda mammorna igen, en pappa, vår "riktiga tant Berg" (oerhört trevlig ensam lite äldre kvinna med hund), en annan hundägare med hund och ett annat barn. Även ett annat hundägarpar boende i en villa en bit ner i backen fick jag glädjen att hälsa på. Och, vet ni, säljaren hade rätt - de var alla trevliga :-) Alla.
Johannes trivdes och jag med. Även det känns alltså bra.

Spindlarnas krig vanns förresten av korsis. Han vakar och vaktar ännu sitt nät och de svarta korsen pryder ännu dess rygg. Allt är precis som det ska således.

Kommentarer
Postat av: Kathrin

Åh, det låter ju helt underbart :) Grattis än en gång!

Ha en skön söndag!

kram

2008-10-05 @ 08:22:23
URL: http://tinalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0