Sly-bry

Sly, finns det gott om hemma hos oss! Jag har i dag, med mina bara händer, röjt sly. Började glad i hågen att plantera krokusar och tulpaner på baksidan (utan att äga en susning om hur man gör) men övergick till att röja sly på sidan av huset när sonen började leka med kompisar utanför. Där satt de gigantiska Ormbunkarna som sten men jag slet i alla fall av bladen... På framsidan av huset kunde jag med mina nävar och ett par klena små plastspadar röja undan allt från gamla utkastade kaktusar till maskrosblad modell dinosaurie :-o Och sedan kasta undan avklippta buskpinnar som legat gud vet hur länge. Nu syns det i alla fall att de som bebor detta hus inte är nöjda med den gräsliga trädgården. Jo, för vår trädgård näst intill skämmer området. I alla fall på framsida och ena sidan.
Vi har att göra, sanna mina ord.

(J har lekt massor med sin granne F idag. Först var F ute med pappa och sedan var F ute med mamma, så jag hade glädjen att få långa pratstunder med dem båda. De är mycket trevliga och jag gillar dem! J's andra kompis A har också en trevlig mamma men hennes man har jag ännu inte träffat.)

Kommentarer
Postat av: Kathrin

Mysigt att J redan har fått nya kompisar och att de ha trelviga föräldrar :)



Lycka till med trädgårdsarbetet!

kram

2008-10-13 @ 11:13:42
URL: http://tinalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0