Flyttstäd...

Flyttstäd är inte kul. Inte alls. Man får ont i nacken, axlarna, huvudet och i ryggen. Man skrattar, som tur är, en hel del åt eländet när man ser det, som när maken hade slitit med spisen i x antal timmar och sedan lyfte ur glaset i ugnsluckan och där fann så mycket damm att det var häpnadsväckande... Då brast vi ut i gapskratt båda två. Vilken hjälplöshet: lägenheten har oss i sitt våld och bara presenterar nya arbetsuppgifter hela tiden.

Jag har gått på mässan tre dagar och igår, lördag, var jag där till kl. 16 medan maken städade. Jag hade förvisso städat ihop den tiden i förväg, så det var inte så orättvist som det låter. Men skönt! Sedan slet vi där till kl. 20 och sedan hem för matlagning och hinna se Johannes (som Alexander tillbringat dagen med) en stund före han fick lov att somna i soffan hos oss.  Idag får jag dock hoppa mitt seminarium om Tintin och vad annat bra där är, idag gäller flyttstäd.

Tuffa dagar är väl det minsta man kan säga. 

Vid ett kik i kalendern inför kommande vecka kan man ta läsningen för en upplevelse ur en skräcknovell - så otäck är den, så det är inte heller bästa förutsättningen. Ta mig tusan om inte den här fredagen-fredagen är den mest uppbokade under hela terminen?! Opassande.

Nåväl. I morse när jag vaknade på soffan (joo) och jag hade Johannes sovande skavis (hade fått vända lite på organisationen) så kände jag mig trött och ond i nacken och less vid tanken på dagens flyttstädning. Och så såg jag ut genom fönstret! Ah! Solen steg bakom träden och det såg kallt och klart ut där ute i VÅR TRÄDGÅRD. Även om de gula bladen kommit på en del träd och en del träd hunnit bli vackert röda eller knallorange så finns det en del blad som fortfarande är somrigt ljusgröna och de lyste som om en spot lyste upp dem. Vilken syn!
Då väcktes en längtan efter en helg utan flytt, utan bokmässa, utan flyttstäd - och då ska jag hinna ut i trädgården. Inget dåligt mål :-)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag är så lättad över att vi när vi sålde vår lägenhet förhandlade oss till att mäklaren skulle stå för städningen. Kan vara en av mina bästa förhandlingar någonsin!

2008-09-28 @ 14:45:01
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0