INFLYTTADE!!!!!!!!

Jaaaaaaaaaaa! Hurrrrraaaaaaaa! :-)  :-D  :-D

Det är alla dessa ord som någonsin uppfunnits i positiva ordalag (bra, underbart, perfekt, mysigt, toppen, roligt, kul, fantastiskt, härligt - you get the picture) som finnes som passar bäst in på känslan nu. Vi har flyttat in i vad som, enligt mig, är bästa plejset på jorden. För oss. Jag trivs och jag vågar lova att vi faktiskt alla trivs. Mer eller mindre ;-)

Lördag, söndag och måndag har jag haft noll tillgång till dator eftersom helgen innebar flytt och inget internet finnes hemma ännu och för att jag under måndagen var med ledningsgruppen hela dagen.

Flytten är inte helt klar ännu, då diverse tjafs och krafs finns kvar i gamla hemmet och då vi till syvende och sist ska göra städningen själva. Jihaa...?!
Men den gick bra, flytten. Vi hade soligt väder, glada flyttkrafter, mysigt pizza-break som sig bör och slit och släp. Nu lever vi ånyo i flyttlådor och kliver över, snubblar på och letar efter saker i - diverse lådor.
"Var tusan finns DEN?" är väl inte en alltför ovanlig undran i dessa dagar!

Någon slags rapport:

- i köket ska bara en spegel laseras och sättas upp och en tavla hängas upp, sedan är det klart (ja, en matta ska köpas också) - nästan "check" alltså.
-i vardagsrummet ska alla tavlor hängas "när maken köpt de rätta krokarna", en MacGee-hylla skruvas ihop och en matta köpas - också nästan check. Med lite välvilja.
- i Antons rum ska hyllor upp och så ska han vara hemma så många timmar att han kan packa upp, och så ska han få en matta och fixa fondvägg. Ingen check här.
- i Alexanders rum ska det målas om och införskaffas en kontorsstol. Lite lagom check.
- i vårt sovrum ska det målas om och hängas upp gardiner och packas upp fler klädlådor. Halv-check.
- i Johannes leksakshörn (jo, det är så det blir/är - han sover hos oss men får leksakshörn under trappan) ska förvaring skaffas, fårskinn handlas och det skruvas upp lampa - ingen check alls - just nu har han leksaksrum i klädkammaren.
-nedre hall ska befrias från 6 miljoner lådor och småburkar, tofflor, smutstvätt och KRAFS. Galen check där inne. Tavlor ska upp också.
-övre hallen ska få ordning på sig i sina uppskruvade hyllor och få en matta och en tavla hängd. Lite check.
-övre badrummet ska få vitlaserade (återvinning känns bra!) hyllor och skåp och ett nytt duschdraperi. Bra check.
-nedre badrummet ska få ny golvhylla och vitlasering av hyllor/skåp. OK check.
-garaget ska donas om lite i. Också OK check.
-trädgården behöver massor av TLC! Men är ljuvlig precis som den är. Älskar-check till den....

Så har vi det och lever vi. Yngstingen älskar sin förskola, kompisarna och förskollärarna så alles gut där.

Jag njuter av varje sekund i hemmet och går och donar mest hela tiden, till jag stupar i säng och somnar inom 3 sekunder. Jag hinner inte alls sakna internet, det är sant. Då förstår ni.
Jag njuter av morgonpromenaderna med hunden, som tidigare var ett snabbt svep runt trafiken och in igen. Nu är beskådande av soluppgång till fåglarnas kvitter och frisk skogsluft. Jag träffar grannar som vallar sina hundar och Funkie får förtroendet att hälsa på hundarna - han är salig!

Styvsonen som gnällde över för litet rum ett tag kom igår och sa att rummet är perfekt och lagom stort nu när det har blivit möblerat och han känt in. Min store son har börjat träna på lokala gymmet som han cyklar till och tyckte det var visserligen litet men fräscht och bra. Och lille sonen stortrivs. Han skroderar ut när han känner för det och han hälsar på barn i området när vi passerar dem och han ränner upp och nedför trappan och ropar:
-Jag kommer alles sass!

Maken och jag vi njuter av hemmet. Vi har absolut kommit hem. Hem till Floda.

Kommentarer
Postat av: Kathrin

Låter alldeles toppen ju!

Grattis tillo hemkomsten!

kram

2008-09-24 @ 12:34:43
URL: http://tinalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0