En fredag att minnas

I fredags hade jag möjlighet att hämta J lite tidigare från förskolan och det blev en underbar fredagseftermiddag tillsammans! I Mölndal och Göteborg var det mulet och grått och jag tänkte att det ju var typiskt, nu när jag skulle hämta J tidigare och så gärna ville fika i trädgården tillsammans med honom.
Men i Floda var det strålande sol från en knallblå himmel, så när jag kom hit blev jag som en strålande sol, hela jag :-)

J och jag fikade i trädgården och i solen var det gott och väl 25 grader. Jag solade, J vattnade blommor och sedan cyklade han med grannflickan och jag talade renovering med mera med två grannar. Så mysigt och just den idyll jag älskar så mycket med vårt område.
Senare åt J och jag glass på balkongen och då J gärna ville äta middag på balkongen, gjorde vi det! A kom också och gjorde sällskap och för mig blev det en alldeles underbar kväll ensam tillsammans med mina barn.

På lördagen företog jag spa-resa med 10 vänner men blev, som tidigare skrivet, liggande på hotellrummet i akut matförgiftning.... Så trist, men inte mycket att göra åt.

Nedan, foton från en galet underbar fredag:


Någon dag tidigare. Gissa vad det här är!


Jupp, Funkies älskade päls. Den brukar han värna och bevaka...!


Fikadags.


Ljuvligt sätt att runda av en arbetsvecka.


Fika, fika!


Blåbärsbulle!


Blivande växtbiolog?!


Kära vännen Lena W hade förärat mig dessa vackra blommor som trivs bra hos oss :-)
Tack Lena!


Nytt litet möblemang på balkongen!


Att avnjuta middag för tre, på.


Somliga skulle önska att det var för fyra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0