Att bli "färdig"

Trots att jag VÄL vet det och trots att jag för länge sedan läste en bra krönika om det - och återläste den idag -  så kan jag inte förneka att jag tänkte att vi skulle bli "färdiga" med sovrummet idag. 
Jag klagar inte - det ÄR fint, jättefint, men ett konstverk gick inte att sätta upp för det behövdes särskilda skruvar, fotona vi skulle framkalla och rama in har vi glömt att framkalla så ramarna gapar tomma som på IKEA-varuhuset eller Mio... ;-)

Och se, då vill man inte fota och lägga här som "voilá: färdigt!"...
Nej, konstverket ska i alla fall upp. Ramarna kan få gapa tomma, det är OK men konstverket ska sitta över sängen och är väldigt speciellt både för mig och maken, så det får kameran snällt vänta på.

Annars går det framåt. Sovrummet blir precis som jag visionerat och enligt maken "ett av hemmets finaste rum" :-) Det känns kul. I hallen städar vi nu, för där stod allt krafs och tjafs hela tiden. Trappräckena är inte bara färdigmålade, de är även uppsatta! Vardagsrummet har ju fått sin kudde, sin rosa soffa med fotpall och sin fina tapet och övre hallen sina attiraljer. 

Köket väntar ännu på sina vitvaror.

Tvättstugan har fått hyllor så den går att använda effektivt.
Så: trots att det inte är "färdigt" (i en ordagrann tolkning av det ordet skulle J's rum finnas, i princip alla golv vara bytta, badrummen omgjorda och trädgården stenbelagd/terasserad och omgrävd och gräs-sådd) känns det väldigt fint i ett hem som är mitt, för första gången. Vi har haft OK fint förr men aldrig så som vi verkligen velat ha eller välja - det har vi inte haft råd med förr.
Jag är nöjd och glad och väldigt uppåt ikväll, trots att jag noggrant rengjort badrummet och skrubbat och gnidit från topp till tå. Det var slitigt med denna ytskiktsrenovering hela semestern men det känns även attans bra och som en slags lättnad att vi kommit så långt. 

Foton kommer att komma och det snart!

Kommentarer
Postat av: Kathrin

Väntar med spänning på foton :)

Ha det gott!

kram

2009-08-14 @ 16:29:55
URL: http://tinalill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0