Färdiga foton ;-)

OK, here goes:


Vardagsrummet i oktober förra året, när vi just flyttat in. Tapeten var vi inte nöjda med..!


Matsalsdelen, samma dag.


Igen.


Och så nu då:
:-)


Nya fondtapeten ser du bakom TV'n.


Soffan och fotpallen matchar tapeten.





Jag är väldigt glad i tapeten :-)


I bakgrunden skymtar köket.


Matsalsdelen numera.





Från annan vinkel.





Det är är kul - det ser ut som en smarrig godisskål men är J's egenhändigt gjorda
halsband!


Tapeten.


Blommorna som jag tror inspirerats av...:





Trappräckena är nu på plats:


Skönt!!


Köket


Köket i oktober, 2008



Och nu! Väntar dock fortfarande på vitvaror...





Övre luckorna svarta och vi är mycket nöjda.











Sovrummet


Sovrummet, oktober 2008


Igen. J's plats till höger i bild.


Nu! Augusti, 2009. Före konstverket hade kommit på plats.








Ni ser att fotoramen gapar tom!





Utanför trädgårdsdörren finns mysig sittplats.


Konstverket på plats!








Fotot av Ales stenar har stor betydelse.

Vi är kalasnöjda. Glada också. Vi har också städat det mesta nu och konstaterar att så här fint har vi aldrig haft!!

God afton.


Kommentarer
Postat av: Catharina

Men Anna GUD så snyggt det har blivit!! Vilket lyft! Har ni "bara" lackat om köksluckorna och bytt handtag,eller har ni bytt stommar osv också? Stort uppsving i alla fall, helt klart! Och fotot på Ales stenar är så fint, har någon av er fotat?? Det blir verkligen fint, jag gillar också det rosa i v-rummet, coolt och överraskande. Allt har verkligen blivit superfint. Trots en sjukt intensiv semester måste ni väl känna er nöjda! Eller ja, det skriver du ju också! Kul att ni VÅGAR med färgklickar, fondväggar osv.



Stor kram

2009-08-15 @ 14:51:56
Postat av: Anna LB

Catharina: ja vi är supernöjda! Jo, jag gillar när man stöter på det oväntade i inredning och det svarta är oväntat efter det rosa och vice versa! Det rosa piggar upp och känns som vår och det svarta är hela annat i känslan.

Luckorna köpte vi nya på IKEA - bara att montera upp och det var inte ens dyrt :-)

Stort tack för dina tankar kring vårt hem, det värmer så klart!

2009-08-15 @ 17:05:36
URL: http://bythepine.blogg.se/
Postat av: Anna LB

Catharina igen: fotot har min far fotat och monterat. Det är en mkt speciell plats för mig från barndomen och framåt. Bland annat var det där vi hade vår samling när min farmor begravdes för några år sedan - det var även hennes (och farfars och pappas och kusinens etc...) favoritplats på jorden.

Och min!

2009-08-15 @ 17:09:26
URL: http://bythepine.blogg.se/
Postat av: Skumpis

Åh, så fint ni fått det! Kul idé att byta ut köksluckorna! Rosa är ju också superhärligt och lite ovanligt i inredning. Jättekul! Vilket jobb ni gjort! Grattis till ert fina hus!



Kram kram

2009-08-15 @ 20:22:51
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: Skumpis

Jo, och så älskar jag taveluppsättninen ovanför soffan. Super! Och den vita fluffiga mattan drömmer jag också om, men den låter jag stanna vid dröm ett par år framöver ;-)

2009-08-15 @ 20:24:53
Postat av: Anna

WOW! Så otroligt fint ni har fått det! Älskar de milda och varma färgerna i vardagsrummet och sovrummet är hur läckert som helst! Duktiga ni! Hälsa maken också! Vilken tur att alla vändor till IKEA lönade sig tillslut! ;-)

Kram!

2009-08-18 @ 20:28:41
Postat av: Malin

Så himla fint Anna! Vilken skillnad mot innan! Visst är det underbart roligt att se före- och efterbilder, då förstår man vilket jobb man gjort och hur stor skillnad det är :-) Älskar tapeten!!! Taveluppsättningen är också jättefin. Jag håller på att samla ramar och bilder jag vill ha ovan vår soffa för att göra en uppsättning med olika stora ramar men är inte klar än..

2009-08-19 @ 08:07:51
URL: http://pysselmama.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Supersnyggt!! Den rosa tapeten är verkligen läcker. Ni måste verkligen ha jobbat ihjäl er!! ;-)

2009-08-19 @ 11:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0