Hall

Nu var äntligen den gamla "originalhallen" demolerad! *pustar ut*
Vad jag har vantrivits med den!! Och ändå: vi hade redan nästan blivit hemmablinda....

Fotobevis på hallen är önskat, vet jag, så här kommer det:

Före:


Man ser inte så mycket av den direkta hallen: den var inte mycket att skryta med!
Den bestod i alla fall av en gammal hatthylla i solid furu samt en upphängningshistoria
som stod rakt ut från väggen, i björklaminat. Den stal ljus, för att nämna en av sakerna
jag inte var nöjd med... ;-)

Efter:


Ny skohylla som rymmer åtta par skor inuti och sedan fyra par till ovanpå
om det skulle behövas. På den kan man också sitta och knyta skorna.


Krokar på rad istället för furuhylla!
Det var slumpen som styrde inredningen (en kombo av vad vi har och vad vi fann
på plats) men det blev faktiskt helt OK även om vi inte skulle planerat och köpt
just detta. Det blev lite amerikansk stil och det känns helt OK!





Det var faktiskt våra nyinflyttade grannar (vars hus skymtar i bakgrunden) som
fick igång mig att säga_
-Nej, nu gör vi något ÅT hallen!!!! (de har gjort enkelt och snyggt redan i sin -
och så hade inte vi gjort det, som bott här i fyra månader!)
:-)


Nu kan man få del av ljuset som kommer in genom fönstret.


Färgerna i hallen går i vitt, svart, och denna halvmörka trävariant (rött som
accent).


Jaa, så har vi det i hallen. Ingen skampunkt längre.

Nu ska dagen fortsätta med besök av mina föräldrar. De ska hjälpa till med en del pyssel som maken inte hinner med under de sista avhandlingsdagarna. Vi ska få upp två hyllor i Alexanders rum och så ska vi såga bort pinnarna i trädgården (de som jag klippte av som nu står som spjut där ute).
Vi ska också fika och hinna prata lite!
En bra dag, således. Det behövs efter en jobblördag och kommer att värdesättas :-)



Kommentarer
Postat av: Cissy

Jättesnyggt

2009-01-25 @ 14:20:43
URL: http://networkingblogg.blogspot.com
Postat av: Skumpis

Det blev kanonbra! Fram för flera inredningsbilder i bloggen!!! :-)

2009-01-27 @ 22:14:01
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: Kathrin

Wow, så snyggt och fräscht!

2009-01-28 @ 12:48:37
URL: http://tinalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0