Med undantag av

hemskinghuvudvärk som hänger kvar så är jag nästan frisk från 15-dagarshistorien. Inte illa. Tur att förra veckan var så kort och hoppas att huvudvärken försvinner under kommande - då kommer jag ju vara riktigt fit for fight sedan igen! Och det har jag längtat efter.

När jag läser rara kommentarer från ännu rarare vänner blir jag glad och drabbas ögonblickligen av dåligt samvete: jag hinner/prioriterar ju aldrig att surfa in hos mina favvisar längre :-o How did this happen? Vågar inte lova bättring heller eftersom jag, förutom mitt day job, lägger stor energi och entusiasm på det andra arbetet jag älskar.
Men försöka duger absolut i det här fallet!

På senare år har jag inte bara börjat våga säga exakt vad jag tycker (min största personliga bedrift under 2008) - alltså verkligen inte bry mig om vad andra må tycka - jag har även insett vilken otrolig projektmänniska jag är. Maken och flera med honom månde förvånas, då jag gissar att de flesta vetat det lääääänge men nu har jag verkligen lagt sista pusslet där: jag inser att jag är fullfjädrad. Verkligheten är dock, som alltid, mer komplex än så - jag är också konservativ och har vissa saker i livet som inte är projekt utan för evigt. Dit räknar jag riktigt gamla goda vänner, maken, barnen och min nuvarande arbetsplats (ja, förstås inte för evigt men det är absolut inte ett projekt jag tröttnar på, det går ju att utveckla i det oändliga!) och de personliga egenskaperna kan då alltså vandra hand i hand. Projektådran och den med kontinuitet, i brist på perfekt ord.

Tja, bara en liten analys så här på söndagen.


Jag älskar mitt liv. Massor. Jag söker upp de projekt som stimulerar mig, både bland arbetsuppgifter, entrprenörskap och människor och så mognar och förändras jag och så fortsätter jag att skapa, finna, söka nytt och utvecklas igen.
Circle of life, kallas det visst. Koolt och också kul att betrakta när det händfer andra :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0