Excited!!

Åhh, jag är så excited och exalterad!
Jag och min äldste har planerat att åka en vecka till New York under 2010. Och då förstås under football season (september-december). Jag har funderat en hel del kring kostnader då resa, uppehälle och, inte minst, biljetter till en match med lätthet blir ap-dyrt men ska nu under ett år lägga undan av månadspeng samt ta en klumpsumma jag har att invänta före resan.

Nu fick mitt eget sociala nätverkande dessutom ett gott reultat: vi har blivit inbjudna att bo alldeles gratis hos en familj jag är bekant med. De bor 20 minuter från NYC i ett stort hus och vi är tydligen varmt välkomna :-)
Hur bra känns inte det?!!! Där sparar vi en fin slant. Samma familj ska dessutom hålla utkik efter biljetter åt oss till en match - ifall de har någon släkting som har fler än de behöver.

Wow, amerikansk gästfrihet, vill jag lova!
Nu känns det lättare om hjärtat att få ihop till resan och jag ser fram emot det galet mycket!

Vi kommer att bo här:









... och att turista här:









Frågan är väl mest när man ska åka? September? Strax före jul? Vi får kolla Jets och Giants scheman för hemmamatcher, antar jag!

Det kommer i alla händelser bli en milstolpe tillsammans med min son.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Kul att du hittade till mig och på så vis jag till dig!

Spännande med en resa att se fram emot!

Kram

2009-07-19 @ 12:40:03
URL: http://projekttalludden.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åhhh.. vad mysigt det låter!!

2009-07-19 @ 20:53:01
URL: http://millansspektakel.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej !

Footboll är kul att titta på.

Och kul med resa med stora sonen.

2009-07-19 @ 21:42:21
Postat av: Anonym

Underbart! Boende är ju superdyrt och det är ju roligare att lägga pengar på annat. Hoppas ni lyckas få tag på fotbollsbiljetter också!



Kram kram

2009-07-19 @ 23:03:56
Postat av: Anna

Åh så mysigt för er! New York ÄR helt fantastiskt och kommer inte göra er besvikna! Jag var där 2004 (under 4 dagar) och har sagt sedan dess att jag ska återvända. Har dessvärre kommit två små krabater sedan dess som gjort det "något svårare" :-D ;-)



Kram!

2009-07-20 @ 20:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0