En arbetsdag till avklarad i trädgården

I dag var det dags att påbörja montering av utemöblerna vi köpte förras sommaren. Samtidigt skulle jag peta bort mossa och gräs som växte mellan stenplattorna i pation i trädgården.
Vi ska ju inte bygga vår altan förrän nästa sommar, så här måste ju snyggas till lite medan vi väntar! Det var ingen lätt historia att peta och hugga mossa och gräs men fint blev det!! Sedan skulle både möbler och insidan på avskärmande träväggen oljas.
Hårt slit med gott resultat :-)
Lite munter samvaro fick sonen och jag med nyinflyttade grannflickan och hennes mamma.


Kaffepaus! Maken är glad åt att få sitta ned lite...


Beskådar allt som ska göras.


Bordet saknade en liten mojäng, så maken blev tvungen att åka till Bauhaus.
Stackaren.
;-)





Inne väntade denne läbbige "I Robot"-robot...


Soffan klar och förevigas. Sköna dynor unnade vi oss också - oj vad jag väntat
på att få ta fram dessa möbler.


Vår härliga trädgård.


Japp - så här såg pation ut! Löv, gräs och massor av mossa.


Först hård sopning och sedan hackning och dragning.


Snajsigt blev det :-D


Under detta lager mossa fann jag ytterligare stenplattor!!!


Friskrapade stenplattor.


Åt andra hållet.


Enorm skillnad.


Ett hårt jobb som dock betydde mycket för utseendet där.


Soffan färdigoljad, står i solen och torkar!


Träväggen färdigoljad på insidan, torkar också¨.


Den mådde väl av olja.


Trädgården en söndagseftermiddag 15 mars 2009
(vår tioåriga förlovningsdag också!).


En lykta på plats på bordet som här är monterat, oljat och klart.


Så ter det sig. Stolarna ska monteras om en vecka.


Nu börjar det locka med grillat...!





Nyfiken (och sömnig) pojke.


Jag är både nöjd och stolt över min arbetsinsats, och självklart över makens också!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad snyggt det blir med utemöblerna! Måste varit kul att hitta gamla plattor under mossan! Kram

2009-03-16 @ 20:00:31
URL: http://adal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0