Måste dela med mig av fotona av den hängande snön!

Maken till fenomen har jag aldrig sett: hängande, seg, nästan gummiaktig snö i Floda. Jag var ute på promenaden med voffsingen, såg den hängande snön, gick hem igen och hämtade kameran och återvände till snön.
Se och förundras: kool snö!


M, som i Marcus!


Många "M" fanns det...

Förunderliga formationer.



Jag nuddade ett par: de var som gummi. De gick inte av när jag petade på dem.
De höll en märklig konsistens jag aldrig känt eller sett förr.


Det var som en gran- och tallskog full av julgranspynt!


Hängande böjd snö.


Fascinerande. Och det ville till att passa på medan tid var - ett par timmar
senare var fenomenet bort och det mesta smält.





Konstnärligt pynt.


Begriper ej hur denna rackare hänger kvar? På endast ett par-tre snöfibrer?!





En närbild. Mycket ömtålig snö här.


Konst i naturen igen.


Badskum?


Vårt fågelmatshus. Det är poppis må ni tro!


Sommarens cykelturer en bit borta...


Maken gör sin första dag i trädgården. Äntligen!


Sonen är van trädgårdsarbetare redan :-)


Kul med pinnar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0