Tiden rusar formligen

Det var en liten tid sedan jag senast uppdaterade. Vilket kan tolkas som ett tecken på att jag levt intensivt IRL, om man säger så... ;-)

Trädgård såväl som arbete och lite annat snurr kräver sin kvinna just nu. Och sin man. Av min man.

Våra ganska nya grannar är rasande trevliga och vi har haft glädjen att träffa dem en hel del - både vid sandlådan och i trädgårdarna. Våra andra grannar, rakt över, är underbara också och lika mycket som J gillar att leka med F, lika mycket gillar maken och jag att leka med föräldrarna: P och R! Vi har således intagit några öl invid sandlådan och jag har även varit över där och bjudits på vin på altanen. Lovely. Tyvärr ska de flytta i sensommar till allas vår sorg. De blir kvar i Floda och hamnar inte långt bort, så vi planerar att fortsätta umgås.

Bildbevis på allt mellan himmel och jord. Vi kan kalla det "liv":



Liten kille kollar in vad grannflickan pysslar med!


Grannflickans föräldrar odlar en lövkoja som de små grannarna båda kan ha tillgång till!


Granne H visar små stenar för J.


Det blev fint när vi hade målat om.


Så här ser köket ut nuförtiden.


Och så här.


Vardagsrummet.


Nyinköpta lyktan matchar berget :-)


Inköpta stenar. Byasten, struktur i ljusgrått och mörkgrått.


Falsk Krupp-pojke som inte har roligare än han gör sig.


Lilla snigel.


Ser rakt på mig med sitt ena öga.


Börjar tillfriskna, gungar lite. Det är en riktig American dream-idyll här, det har jag försökt fånga.


Underbara maken påbörjar ett mäkta hårt arbete på framsidan.


Jag räfsar, röjer och sliter på baksidan.


Mitt i hårt arbete.


Stenen är inlindad av rötter från både björk och slingerväxter och av mossa och gräs.
Det ska bort och stenen friläggas.


Skönhet nere på gården.


Stenläggningsarbete och glad make.


Många lager och hyrning av vibrationsapparat och what not?!


Vår mysiga utegrupp :-)


Här älskar jag att vara: sola, läsa, äta, fika...


Räfsat halva trädgården. Den andra halvan går ej att räfsa.


En rabatt har måst kreeras där det blev ledigt utrymme efter mossa.


Bara resten kvar... Bakom trädgården ska vi röja pö om pö också. Under kommande somrar.


Som gjorts invid grannens trädgård. Ljusare och luftigare så.


Svart är accentfärg och krukor, brevlåda, lyktor, plädar, dynor med mera går i denna färg.


Arbetet fortskrider.


Glad arbetande man!


Nöjd fotograf.


Idyllen här på Nordåsen.


Arbete pågår.


Som sagt.


Så jädra bra jobbat :-)


Nu kan maken detta.


Jag kan säga, nu, att det blev bra och exakt som vi tänkt. Foto av klar plats kommer.

Kommentarer
Postat av: Skumpis

Härliga bilder! Det blir väldigt mysigt i er trädgård!

Kram kram

2009-05-02 @ 21:56:51
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej Anna!

Det var alldeles för länge sen. Vilken oas ert hus är! Och vad ni kämpar! Du är verkligen söt i sin hatt och jag förstår att du trivs med utemöblerna. Våra håller på att ramla ihop; vi misshandlar dem gnm att inte ta in dem under vintern. hrrm Vågar man fråga var ni köpt dem; IKEA?!

Stor kram och välkommen till mig! Hör av dig om du vill ha lösen. :)

2009-05-04 @ 18:12:22
URL: http://mycketmaria.wordpress.com
Postat av: Åsa

Vilken fin uteplats det blir! Kommer det mycket spännande växter i trädgården?

2009-05-06 @ 12:30:06
URL: http://adal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0