November

November har kommit. Då oktober stundom avslutades iskallt, har november inletts varmt och ljumt.
Igår kväll var jag ute på galej med mycket goda och kära vänner och hade en mysig och ledig afton i deras sällskap. Vi inledde (två av oss) med champagne hemma i Floda och fortsatte sedan till El Corazon för middag och drink och efter det till Avalon för ytterligare drink!
Mums.


El Corazon kan mat. K och L njuter tapas.


L och jag njöt "riktig" mat ;-)


Efter frukosten hemma hos oss idag. K har här fått sällskap av en magisk alv.


Om inte J fått Falsk Krupp igen skulle vi haft nyblivna kalasgoda vännerna "familjen S" på middag ikväll men eftersom pojken har feber fick vi skjuta på det. Det blir en annan helg istället.

Idag har Marcus och "Herr S" tränat body combat på Life i Lerum, så nu haltar min make...

Min jogging är i princip heaven sent och jag älskar att jogga arla. Tänk att man fortfaranded kan lära sig nya saker om sig själv vid 38?!

I övrigt plockar vi "stakanjer" (kastanjer), tänder massvis av ljus, äter god mat, lever och älskar, flänger, arbetar, skrattar och mår.
Ikväll sa J när vi satte oss till bords:
-Vilken mysig kväll!
Det är gudagott förstås.

När vi berättade för samme pojk att han ska bli passad av mormor och morfar när maken och jag åker på kärleksövernattning på Ystad Saltsjöbad sa upplyste pojken sorgset:
-Man får inte säga att någon inte får vara med.
Liiite mindre roligt att åka då... Men vi ska nog få det trevligt, alla berörda, med våra olika aktiviteter.

November-december är vi uppbokade exakt varje helg. Riktigt så hektiska sociala scheman brukar vi inte ha men i år började det schemat redan i oktober. Det är tröttande och samtidigt oerhört roligt och stimulerande. Socialt umgänge med trevliga människor man valt att ha relationer till är trots allt en av livets godaste kryddor!

Nu är det lördagskväll.
J ligger på golvet och leker och för en stund sedan satt vi alla tre i soffan och kramades. Nu är maken ute med hunden och jag smälter maten. Maken och jag har surfat, tillsammans vid EN dator, på roligheter och bara varit slappa och fria :-) Guldstunder i ett guldliv.

Ha en god afton gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0