Vabb, vid tända ljus

Jag vabbar och har så gjort några dagar. Falsk Krupp igen och framför allt: feber. Det tycks dock inte vara svininfluensan utan en vanlig förkylning som alltså i J's fall innebär Krupp.
När jag förlikat mig med att jag fick boka om ett möte och då jag fått tag på vikarie för den tid det behövts, är det inte helt fel att vabba och umgås med sonen!

Jag är också förkyld och har nog också haft lite temp, så vi har cocoonat ihop i soffan under ett täcke och med filmer på hög. Mest har det varit Indiana Jones denna omgång.
Vi spelar olika memoryspel mellan varven också och fikar lite. "Rimmemo" är sonens favorit just nu och han skrattar gott åt den tecknade roliga rumpan på en av bilderna...
:-)

Jag BÖRJAR längta JUL!! Tokmycket. Om jag inte haft resa som stundar och därmed obefintlig tid i helgen, hade jag nog letat fram något litet mysigt redan nu. Ljusen går dock varma (hehe) och när jag hade övernattningsgäst i helgen och tände samtliga värmeljushållare på en gång kunde jag räkna till 25 stycken (eftersom maken undrade hur alla värmeljusen han köpt redan kunde vara slut) inklusive de som hänger i trädet och utanpå det har vi två vackra utomhuslyktor som sprider mycket mys!

När det gäller grannar torde kunna konstateras att det är mycket tomt efter familjen JP, toktomt. Ljuset i tunneln (!) är att familjen CJ kommer med sitt flyttlass 9 januari. Och att familjen B bor kvar ;-)

Annars går jag omkring och känner mig ödesmättad till sinnes. Det är som om det är en viktig tid just nu. NU. Det är det förvisso alltid men särskilt så nu. Jag är intensivt närvarande och mycket lycklig men också något mer - jag känner en förväntan. Knepig känsla men jag gillar den!

Underbaraste maken och jag har haft en riktig Johan Falk-höst, förresten. Har ni noterat att det kommit 6 stycken nya Falk-filmer? Den som känner mig inser att det är filmer för mig och jag tycker att merparten av det nya batteriet filmer var bra. Sevärda.

Vabbiga bilder från våra dagar:



J byggde ena kvällen en hel värld med plats för alla i familjen och med
alla representerade också. Jag fällde nostalgitårar när han sa:
-Så kan vi leka att ni aldrig dör och så bor vi här alltid!
(..... åh, mitt hjärta....)



Mys med hemkommen far.



Mor och son skulle kampera ihop en natt. Sonen lastade sängen full med
täcken och mjukdjur och sedan sussade vi vabbisar sött!



Obligatoriskt vid vab: fika!



Rar barnhand som fikar :-)



Tända ljus i november.



Rimmemo är en rolig favvo!

Jag har fyndat på Blocket igen: ett sidobord. Det var ett tag ett kaffebord
men det var inte klockrent. Allt får dock inte plats så efter kliande i huvud
och testanden fick fotpallen gå. Söderut.



Ett ögonblick.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det mysigt att vabba ibland. Jag rotade i en garderob nyss och såg alla julsaker, det var nära de åkte fram men jag hejdade mig när jag insåg att det bara är den 10 november.;-D

Vad är det för filmer med Johan Falk i huvudrollen?

2009-11-10 @ 15:49:51
URL: http://adal.blogg.se/
Postat av: Anna LB

Här ser du filmerna, överst:

http://www.imdb.com/find?s=tt&q=johan+falk



Vi har hyrt dem på pay-per-view, kanon!

2009-11-10 @ 21:09:34
URL: http://bythepine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0