Hinner inte med

Livet går fortare ju äldre man blir. Därom råder inga tvivel från min sida.
När Oprah Winfrey för x antal år sedan frejdigt i TV talade om hur underbart bra livet ter sig efter man fyllt 40 tänkte jag inget alls om det: varken gott eller ont eller värderade det. Det berörde mig inte.
Kanske berörde det något eftersom jag minns det?

Nu ska jag på intet vis gå händelserna i förväg, jag är 38 år, men jag anar att det var ypperligt sant, det Oprah sa. Mitt liv känns som att det har fått en ny dimension den senaste tiden: kärleken till maken är så stark och djup, till och med attraktionen växer! och kärleken till mina barn är - som alltid - 100% och ökande ;-)

Jag njuter ännu mer av alla väderslag, alla dofter, dessa makalösa stjärnklara nätter och kvällar Floda bjuder på och muggar med te, kaffe eller soppa. Jag andas in njutningen av att göra goda dagsverken och jag imponeras av människor omkring mig: starka människor, glada människor, nyskapande människor och intressanta människor.
Tänk att jag haft stora glädjen att gifta mig en så spännande man som ständigt utmanar och som jag har så givande diskussioner med. Inte alls tycker vi alltid lika men oj så intressanta debatter vi för! DET är lyx.

Litteratur brukar jag oftast inte hinna _njuta_ av i mitt yrke utan allt som oftast endast konsumera, stadigt runt 200 titlar per år. Men även  litteratur njuter jag sällan skådat av denna höst. Av en slump och påtagligt orättvist mot en av författarna, kom jag denna vecka att läsa två biografier: "Mitt namn är Moore, Roger Moore" och "Ordets makt och vanmakt" (där har jag halva boken framför mig ännu). Som tur var började jag med Roger Moores bok...
Låt mig redan nu uttala att Guillous bok är NJUTBAR.

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket underbart och positivt inlägg! heja heja!

2009-09-08 @ 08:29:17
URL: http://pysselmama.blogspot.com/
Postat av: AnnaA

Jo, livet blir faktiskt bättre och bättre!

Trots riktiga dalar ibland. :)

2009-09-10 @ 07:43:35
URL: http://effy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0