Tid är en bristvara

Jag har ingen tid över till något. Förutom att starta upp, genomföra och försöka avsluta på nuvarande jobbet ska huset fixas och donas för försäljning och samtidigt bör de saker packas som inte ska stå framme.
Huset ja, det ligger här för försäljning!
***
Jag har, sedan cirka 6 veckor, en enveten förkylning vilket ger konstant röd näsa, konstant huvudvärk, nästäppa och halsont och det är det som suger det absolut mesta av min energi. Gissningsvis gör omständigheterna mig mottaglig och det är ju fullt upp så...
Hoppas bli av med förkylningen någon dag.
***
Jag har i alla fall arbetat mig varvet igenom nu, tror jag, och bearbetat allt som ska hända!
Boende åt min store son återstår annars är allt som snurrat i mitt huvud löst nu. Det är skönt.
När snön nu smälter känner jag hur SKÖNT det ska bli att komma till en mindre trädgård och till, framför allt, en trädgård vi kan börja göra FIN direkt. Det finns inte en massa tungt fysiskt arbete att klara av först, före vi kan köra igång. De angenäma bekymren vi har kring trädgård är vilka blommor vi vill ha, vilka färger vi ska välja och om vi ska köpa IKEA's nya loungemöbler! ;-)
***
Gällande interiören gäller för oss följande plan:
vi kommer att ta ganska många helger under perioden 3 maj-23 juni, i huset istället för att jag åker hem till Floda.
***
Arbetet har vi i princip delat in i faser:
1)  I huset ska köket målas om och tapetseras och luckorna bytas, trappan slipas och målas, vardagsrum och hall målas och två sovrum målas. Fondtapeter ska alla rum få men det får vänta. Måleriarbetet ska vi dock ta före inflytt - det är så mycket enklare att göra så, det lärde vi oss i Floda (för att inte tala om att vi vill ha fint medan vi bor, inte bara inför försäljning!).
2) Prioordning är att göra de "allmänna ytor" som finns på entréplanet först eftersom man oftast är där.
Så bottenplan följt av övervåning och trädgård blir arbetsordningen.
3) Trots att det är väldigt påkallat att totalrenovera badrummen från 1984 kommer vi inte att prioritera upp det av det enkla faktum att vi inte har råd. Det är kostsamt och man får nog räkna cirka 100.000:- för att hyfsa två badrum. Det gör vi inte i det här skedet så de får stajlas till så som det går med detaljer och nya blandare.
Framsidan som består av en del utrymme och ska vara en välkomnande entré vill jag lägga lite energi på så att den just blir så inbjudande som den bör. Jag samlar inspiration och klurar och hoppas skapa något som inte kostar så mycket men som känns trivsamt. För en idyll sa det bli och är det!
***
Maken och jag ser fram emot att rå om varandra och gemensamme sonen, det är ett som är säkert. En ny fas, en självvald fas vill inte säga lite.
Från 29/12 1970 -> 23/6 2010 skulle det dröja men då skulle jag skapa ett liv efter MINA önskningar. Den som väntar på något gott...!
Idag väntar eftermiddag och kväll hemma hos goda vänner. Där väntar kompisar till J och kompisar till oss. Där väntar god mat och god dryck. Där väntar "a good time" :-)
Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0