Mysig dag idag!

Dagen började med mysande med son framför barn-TV och sedan frukost vid TV'n med maken och sonen och hunden och sedan spelade vi tre TV-spel en god stund och hade jättekul!

Efter det vågade sig solen fram, så då tog voffen och jag en ganska lång fototur ute i ISKYLAN (solen värmde stundtals OK) och vi fotade, trampade i lårhög snö, skrattade, träffade hundar Funkie lekte med och sedan gick vi hem igen och då hade jag god början på frysskada på kinderna - djupröda och hettande. Redan tidigt imorse när Marcus vallade hundkraken kunde de konstatera att 30 centimeter hög hund ej göre sig besvär i igensnöad terräng - Funkie försvann helt enkelt ned i snön. Nowhere to be seen!!!! Stackaren.

Väl hemma idag höll han på bra länge att bita bort isklumpar - rejält stora - från sina tassar och ben.

Sedan har jag sällskapat med sjuke sonen i soffan framför Star Wars VI medan maken arbetat. Eftersom vi är så insnöade som vi är blev det inget alls målat denna helg, inför försäljning. Snöpligt.

Nu ligger jag i soffan och möblerar nya huset, en sysselsättning som heter duga! Jätteroligt är det och trött av allt tänkande blir man. Jag får ihop det riktigt bra, tycker jag.

Nä, nu ska jag titta på lite när maken och sonen klurar en stund med Lego-Indiana Jones.
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0