Betraktelse från en BR!

Hehehe, man får inte bygga trädäck på framsidan, man får inte ens riva upp befintlig stenläggning och anlägga gräs plus en grusad gång. Nej, för det krävs det bygglov!
:-D
Hehehe.....
Nu bryr jag mig inte så mycket huruvida det stämmer eller huruvida vi kommer att kunna göra om efter önskemål, eftersom det går att gör fint oavsett MEN: lustigt är det allt!
***
I dag fick vi även veta att lördagar mellan 10-10:30 går det bra att slänga trädgårdsavfall i en där för avsedd container i området eftersom där står en kontrollant från föreningen som kontrollerar att det inte missbrukas.
Vill man med bil framkomma till sitt hus, får man i förväg anhålla om nyckel av fru ordföranden, si annars går det inte!
Ja, the list goes on....
***
När väl maken och sonen flyttat in, och vi alltså var komplett familj på plats, kom två käcka och muntra representanter från föreningen på besök med en blomma. Mycket rart!
De ville gärna GÄRNA komma in men maken, som var hemma och jag var på jobbet, motade ut damerna och så fick de hålla sitt förmaningstal utomhus i solen istället. Nu vet maken allt vad man inte får göra....
Hehehehe.
***
Det är skillnad på BR-föreningar och BR-föreningar, vill jag lova!
Jag säger till maken:
-adapt and overcome!
Maken han muttrar.
:-)
Jag fnissar lite och fascineras. Det är ett glatt gäng galanta pensionärer som med denna järnhand styr detta. Upp-sidan med det hela är, förstås, att alla trädgårdar fortfarande ser ut som arkitekten ritat dem och området, till att börja med, och alla trädgårdar är rasande söta och välskötta.
Det gillas och uppskattas!
När vi flyttar till "vår" villa med havsutsikt och pool - ja, då är BR-livet ett minne blott.
Kanske kommer vi inte att sakna det alls, eller också kommer vi att göra det!!
Skål på er!
Häcken är för hög - den ska maken klippa denna vackra soliga dag!!!!
:-D

Kommentarer
Postat av: Kathrin

Hahaha, tur att man=vi bor på egen ägandes mark (eller nu ljög jag ju lite - vi är inte godsägare utan hypteksslavar s)

2010-07-15 @ 12:42:37
URL: http://tinalill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0