Stolt över äldste sonen (inte fullt så stolt över yngste, denna dag...)!

Äldste sonen blev i dag uttagen till skolans fotbollslag, i hård konkurrens. Grattis Alexander! Du är en sann inspiration med din träning och ditt sunda leverne. Inspiration behöver vi som är livsnjutare av stora mått ;-)

I dag har jag varit aktiv: yttre tjänst i princip hela dagen på jobbet (utom den kaffe-kvart då jag meddelade anställd hans lön) följt av lång tågfärd mot skam... Jojo, jag blev försenad pga stillastående tåg hem och fick springa så mycket jag förmådde uppför backarna till förskolan, lyfta färdig (praise the lord) pojke från förskolans gård, springa nedför grusiga backar med pojke i vagn och inkomma högröd och svettig till pojkens frisör.
Där skulle pojken klippa sig.
Trodde jag.
Pojken visste annat.
Pojken skrek panikslaget i högan sky och en kvinnlig kund tittade på mig som om jag vore barnmisshandlare av rang när jag - jo faktiskt - försökte tala tillrätta, insistera och resonera. Jeeeeee-eeeeeez, vad det inte fungerade.



Sedan skrek pojken utanför frisören i gott och väl tjugo minuter för att han inte fick det han skulle fått OM han klippt sig... :-o Dödstrött däckade till slut pojken, som också nått högröd ansiktsfärg om än av annan anledning.
Själv hade jag faktiskt inte långt till tårar heller, om det var av skam eller utmattning eller chockering låter jag vara osagt.

Efter det väntade matshopping och matlagning, nu väntar bakning till 50-60 personer. Tur att natten är så lång. Tur att maken har en så foglig och snäll fru som inte svär eller är iskallt kylig i tonen under mobilsamtal med gallskrikis i bakgrunden. Jo, jag menar det...

Som sagt: store sonens plats i skollaget= en GOD nyhet!

Tillbaka till spisen, där jag trivs så väl...

Kommentarer
Postat av: Karin E

Ja det finns ingenting som lär en så mycket som barnen.

2009-03-19 @ 14:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0