Vad jag KOMMER att sakna är:

Stensjön och Gunnebo slott med omgivning och Kvarnbyn. Som följer:



Mitt älskade paradis uppe vid Stensjön. Kommer jag att sakna som en del
av mig själv. Ögonen tåras när jag tänker på det. Tur det finns kvar ;-)


Gunnebo slott och skogen till. Och ladugårdsdjuren!



Kvarnbyn och Göta Fors där Mölndalsån rinner fram.



Å andra sidan får jag istället Nääs slott med omgivningar, Mjörn, Säveån och den gamla bebyggelsen i Floda centrum, som följer:



Nääs slott är också enormt vackert beläget. Fotot lånat från Lerums kommuns hemsida.



Sjön Mjörn är paddlingsvänlig och väldigt vacker. Lånat foto. Finner ej fotografens namn.



Säveån. Rena Tolkienland. Samma som ovan: finner ej namnet. Lånar med ödmjukhet och uppskattning.



Nere i Floda "centrum". De gamla vackra husen de bevarat där är magnifika.
Tydligen kan man fika smarrigt i det gula närmast i bild, på lördagar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0