Varit iväg och beställt lite roliga saker!

Visst är det jobbigt att renovera: måla trappa, räcken, väggar och what not men fint blir det och DET är roligt! Idag blev vi spontaninbjudna på fika hos underbara grannarna och efter det satte vi oss i bilen för att kolla på golv. Och det ledde till att vi beställde tapeter till två olika fondväggar...
Bakom TV'n i vardagsrummet har jag alltid velat ha "Teheran" i vitt av Josef Frank men eftersom den inte finns har jag liksom måst tänka om (ja, och gubben med mig). Jag längtar efter pigga färger där inne, lite fruktiga i rosa, grönt och lite turkost på den fria basen vitt då förstås (vitt som går en aning åt rosa).
Och så hittade vi så äntligen ett substitut för Josef Franks tapet (som ju innehöll dessa gudomliga färger)!!! och beställde den:



Då får soffan ett matchande överdrag också:




Sedan var det så att en fråga vi ställde oss så sent som igår kväll, fick sitt svar idag. Av en slump. Vi frågade oss var vi kan köpa Ralph Lauren-tapeter i detta avlånga land och visste inte riktigt. Idag åkte vi för skoj skull till butiken "Lilla Nääs" och döm om vår förvåning när vi såg att de saluför just Ralph Laurens sortiment! Vi beställde, där och då.



Den här fast i endast blåa nyanser, inte den röda. Till vårt sovrum.

Jätteroligt och spännande!
Golv då? undrar du. Jodå, vi har kanske hittat ett golv också...
:-)

Kommentarer
Postat av: Caroline

OJ en rosa soffa! Jag visste inte ens att det fanns... Det är nog det sista jag hade skaffat mig, men det är väl okej när det bara är överdrag! Tapeten var lite gullig och påminner mig om en kortlek på sommarstället Snabra.

2009-07-30 @ 21:25:21
URL: http://bakelse.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja, smaken är sannerligen som baken. Den är bara ett överdrag med det är ju det vita vi har "bara" också!!

2009-07-30 @ 21:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0