Inspiration!

Inte för att vi inte har något att göra i/runt hemmet (spika upp våra inramade foton igen efter ommålningen, köpa en ny ram till bröllopsfotot eftersom maken hade sönder den vi köpte i augusti när han ramade in fotot, måla färdigt dörrkarmarna uppe så vi kan ta dem nere, måla/byta alla lister i huset, framkalla fler foton och rama in, framkalla en canvas till trappan, röja i trädgården, hinna läsa Zetas trädgård och följa några råd där, odla pumpor - kan man det nu?) men som jag brukar säga: när jag tappar suget efter mina inredningstidningar brukar det vara dags att VILA. Då har det varit för mycket en tid (det är min personliga första varningssignal).

Jag köpte 7-8 tidningar på mässan och har inte nämnvärt längtat efter dem, så då visste jag vad klockan var slagen. Jag vilar alltså hela helgen, vilar innebär då gör sådant JAG vill och min typ av vila är oftast rätt aktiv!

Ännu mer än tidningarna (la mig i ett bad igår eftermiddag med några av dem) inspirerar mig, ibland, inredningsbloggar. Det här inlägget till exempel. Det rummet påminner lite om vårt vardagsrum. Något jag i flera år gillat är just sådana blåmålade soffbord i en nyans någonstans mellan ljusblått och turkos. I tidningar har jag ibland sett sådana och passionerat älskat dem, samma typ av passion som för Josef Frank, femtiotal, rosa och Myran!
Jag skulle med lätthet kunna slipa vårt femtiotalssoffbord och måla det i den ton bloggaren beskriver. MEN. Jag är rädd att uttrycket i rummet då drar mot "Shabby Chic" och det vill jag inte! Jag vill ha det vackert och femtiotal-personligt-utvalt-piggt... Som vi har det. Ändå är jag sugen på att ha en möbel någonstans här uppe i den blå tonen. Svår ekvation.

Idéer?
:-)

Det är en vacker hösthelg. Igår sken solen riktigt varmt och vi är alla lediga hela helgen. Idag ska vi träffa kära vänner och imorgon träffa andra Floda-vänner som vi haft flera år men inte träffat på nästan lika länge :-o Nu ska det ske (om ingen blir sjuk). Underbar helg alltså!

En fråga till: kan man odla pumpor nu? (troligen inte) - jag är toksugen på det och kan inte fatta att jag inte kommit på idén tidigare?!!

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0