Måndag efter intensiv söndag...

Lördagen innebar 40-årsfest med rajtantajtan och sänggång vid 1-tiden.
Söndagen innebar Skånetur med uppstigning kl. 06:30. Vi kom hem vid 22-tiden, ganska slut eftersom vi stora delar av färden fick köra i 40 eller 50 på motorvägen då snöstormen var SVÅR...

Vi tittade inte bara på objekt, vi var intresserade av, inifrån, utan kikade även på några what-ifs från utsidan. Sådana vi inte kunnat få mäklare att visa för oss denna dag.
Mitt barndomshem är också till salu just nu, så på visning där gick vi. Tänk om det kunde ha blivit så att jag flyttat in i mitt barndomdshem? Det hade onekligen varit lite lustigt, nostalgiskt och roligt men där behövdes det numera, tyvärr, en ganska stor plånbok för att återställa det till forna glansdagar. Men det kompletterade mitt hjärta att ånyo få komma in och se mitt gamla rum, det gamla vackra vardagsrummet med den fina öppna spisen och kakel och klinker min far la in 1978 satt kvar!!!! Minnen i parti och minut.

Något objekt föll vi båda handlöst för men det blev oskäligt dyrt, i detta skede i livet, något objekt gillade jag från första anblick och det sa "klick" för mig men inte för maken. Något objekt kände vi båda vid åsyn utifrån att "nej, det var ju inte alls så som vi trodde" etc.

Ett litet objekt hade bra pris, barnvänligt läge, OK-mysig interiör och hyggligt nära vänner. Ett litet objekt vi båda - faktiskt - tyckte kändes helt OK. Det lilla objektet lägger vi idag bud på....

Det rör på sig :-)

Och, ja, fortsättning följer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0