Senaste (sista?) snöfotona

I söndags visade sig solen (det snöade ju fortfarande så klart) så då var jag tvungen att ge mig ut och fota snön i SOL!!! Solen försvann efter en stund så en del foton är fortsatt lite mörka, på slutet av min och Funkies promenad!



Vackra former.


Bye bye sandlådan!


Så fint i vårt område :-)


Skönhet.


Snöland. Jag avgudar snön och den konst som kommer i dess spår!





Som om det vore på månen.





Redo eller ej - jag tror inte denna bilägare var redo för detta!


Den röda bilen igen. Jäpp, fortfarande kvar.


Och dessa! Hahaha.


Skänker ljus och erbjuder livsfara.


Jag vet inte vad det ser ut som för material? Siden?


Vacker om än bitvis fullständigt iskall tur, som gjorde kinderna mörkröda.


Ett lass av mjukglass!


Visst ser det ut som i alperna?


Glaciärspricka?





I dessa dagar känns Nordåsen mer nordlig än någonsin.





Nej, det var alltför djup snö. Vi fick vända.


Tyvärr, vi hade siktat in oss på skogstur.


Vändning i djup snö medförde vältning ned i densamma.


Vilket i sin tur innebar snöigt ansikte.


Solen försvann igen.


Bra idé: gräv fram din brevlåda!!





Ytterligare mer snö kring denna förberedda bil.


Dags att tömma posten, i detta hus. Men det är tomt sedan länge.


Fikabänken ute går inte ens att gissa sig fram till längre.


Och japanska trädet är än mer drunknande.


Jag slängde ett öga ut i vår egegn trädgård - staketet är begravt i snö
såväl som berget och lyktan och allting annat. Vilken magnifik VINTER det blev i år!

Kommentarer
Postat av: mysbella

Alla kostar tydligen 250:- styck! :) Trevlig helg! <3

2010-04-10 @ 19:17:56
URL: http://mysbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0