Bra

Det är söndagen den tredje januari och klockan är 18:41, när jag skriver det här. Jag myser och njuter hundraprocentigt av stunden som är. Igår kväll var vi hemma hos en familj som faktiskt känns som en av de absolut roligaste vänner vi haft. Tiden rusar när vi är där och vi pratar så tungorna borde lossna! Vi äter och dricker gott ihop och delar uppenbarligen någon slags personkemi eftersom allt bara stämmer. Helt och hållet, vad mig anbelangar.
Att våra yngsta söner är bästisar gör inte saken sämre alls!
Jag har sagt det förr och säger det igen: Floda och dessa Flodavänner (två fantastiska familjer) är mitt livs hit.

Idag innebar dagen inte bara trötthet och huvudvärk (!) utan även ordentlig städning och så fika hos ytterligare trevliga Flodabor: sonens kompis V med familj. Sonen var även där ensam en stund och lekte medan vi åkte och handlade. De hade superkul tillsammans.
Imorgon får våra bekanta nyckel och tillgång till sitt hus (ett hus bort från oss) så snart har sonen ytterligare en kompis nära J

Just nu lagar maken mat, en av sina specialiteter, och lillsonen som varit uppe mycket sent flera kvällar, somnar just nu in i soffan med barnprogram som står på. Hunden ligger vid mina fötter och jag sitter bara här och skriver. Allt känns så bra.

Mitt nyårslöfte i år (har aldrig sådana i vanliga fall) är att ha MER KUL. Med sådana vänner som vi har, blir det nog inga större problem!

 Nu är ”maten klar” – bäst att sätta sig till bords!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0