Mentala omställningen manifesteras "fysiskt" någonstans..!

Och det blir här :-)

I min skalle har jag wrappat mig nästan hela vägen runt flytten - bytet av liv.
Sonen åtskils jag från, kollegorna är nya spännande bekantskaper, grannarna carte blancs och vännerna gamla godingar och frågetecken. Förskolan också ett frågetecken.
Havet, är inget frågetecken - det är nya picknickstället, nya joggingstället och nya hundmysstället. Orten har gaaaamla anor och byggnader vilket borgar för förankring till den äldre historien.
Att min lilla fina farfar sprungit många varv runt på stadens gator som barn, är en förankring till den nyare historien: nutidshistorien! Han spelade hartsfiol vid kyrkan och upplevde diktatorer i folkskolan.
Trädgård och inredning upptar mina tankar sekunder då och då - hinner inte mycket mer.
Life is kinda good!

Kommentarer
Postat av: Skumpis

Lycka till med omställningen och flytten, det kommer bli kanon. Man kan inte bo bättre än vid havet!!!

2010-03-21 @ 17:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0