Tre människor och en hund

... befolkade i dag Mossbystrand.
Det var vi i vår familj! Det var kaffe, kanelbulle, päronmer och sand, himmel och hav.
Det var fullt ös av spring i ben och skuttanden och det var också dopp av fötter i hav.
Hundskall, stenplockning och fotspår i sanden.
Det var det som behövdes efter en väldigt intensiv arbetsvecka. Vi var alla utmattade och trötta, vi var alla lite surmulna och tvära. Stunden vid havet (detta magiska ljud av vågor som slår) påminde mig om att mitt liv börjat - och det är jag lycklig över.
*****
I fredags hade jag underbar afton med mina barndomsvänner och bara att vara i deras närhet gjorde mig både glad och manade på tårar. Rörd, kanske? Sorgsen lite men mest intensivt närvarande förstås.
Mitt liv är åter mitt och allt är som det ska.
:-)
A, jag, C och J med kräftor, vitlöksbröd, paj med Västerbottensost och vin!
A och jag har trevligt!
I kväll blir det valvaka. Ha en god vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0