Mysfaktorn!

Idag är jag hemma sjukskriven en dag efter mitt sjukhusäventyr och jag bestämde raskt att bästa rehabiliteringen för mig är att ha yngste sonen hemma med mig. Jag saknade honom något galet fredag-lördag på sjukhuset och igår när vi inte träffade honom på kvällen också. Quality time alltså, med hund och liten son :-)

Vi satte på "Lotta flyttar hemifrån" jag är sådär nostalgisk att jag älskar alla filmer med riktig idyll och mys, vare sig det gäller "Lotta", "Madicken", "Cosby" eller "Brudens far" och liknande. Just när vi ser Lotta eller Madicken brukar jag bli sorgsen och önska att min son (och jag) fick uppleva en sådan idyll. En pittoresk liten ort med en lokal rar sopgubbe, en tant Berg och en mysig trädgård att springa i. Egentligen en 50-talsidyll, helt enkelt.
Idag insåg jag att vi snart flyttar till en sådan idyll med slingrande gångstigar, ingen biltrafik, söta trädgårdar och lugn och frid runt varje knut. Även nere i centrum är det lugn och ro och inget ståhejsan. Vi SKA få uppleva en idyll. Lillemannen ska få växa upp i en!

Kör med fler återvunna bilder:


Vår idyll. Här kan barnen springa till varandra utan att se sig om efter bilar.


Här kan de leka och umgås.


Nere i centrum kan man faktiskt promenera och njuta och trivas!


Ett hus att älska. Och att älska och leva i.


En badplats att cykla ned till på fyra minuter :-D


Ett blivande hem.

 
Mitt, hett efterlängtade, blivande hem.

Kommentarer
Postat av: Kathrin

Låter som ni hade en go dag! Hoppas repar dig och du mår bättre för var dag!



Jag var också hemma igår, lilltösen hostar och snorar... Idag är maken hemma och jag jobbar ikapp med fjärrlånebeställningar - märks att det är kursstartstider! ;)

kram

2008-08-26 @ 10:43:40
URL: http://tinalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0