Sista dagen i augusti - sedan kommer flyttmånaden!

Idag är det 31 augusti. Det är inte bara sista "sommardagen" utan också sista dagen någonsin före vår flyttmånad är kommen. Aldrig mer i världens historia blir det månaden före vår flyttmånad. 2008 08 31 - på många sätt en speciell och bra dag:
-söndag, en loj och skön dag. Vi ska fortsätta packa men också fika och mysa.
-sista augusti och det är sol och ska bli 21 grader ute - sommarkänsla på hög nivå alltså!
-sista dagen före vår mystiska, mytiska septembermånad - en månad i livet olik alla andra.

Om man bortser från allt detta magiska är det en bra dag av ett gäng andra skäl också, bland annat detta ljuvliga att varje morgon (nästan) bli väckt av ett galet sött litet ansikte som ler stort och sedan kramar mig hårt och säger:
-jag ääääälkar dig! Sedan upprepas dessa åstundade ord 10-15 gånger. Hur kan någon dag någonsin bli dålig efter en sådan start?! Alltså: hur kan livet någonsin te sig dåligt efter en radda sådana morgnar?

Sista augusti år 2008. För ett år sedan, sista augusti år 2007, vad gjorde jag då? Föreberedde ett annat stort steg: byte av jobb. Ett stort byte från bibliotekarie till enhetschef. Sista augusti år 2006 var nog inget märkvärdigt men sista augusti år 2005 var större än samtliga andra eftersom jag då varit mor till en liten underbar bebis i en dryg månad och ammade och hade mig. Och så har vi sista augusti för tio år sedan, år 1998. Då var jag nyförälskad och kär och säker på att jag funnit den rätte.
Denna den sista augusti år 2008 har ett gott sällskap av högtidliga tidigare år, samtidigt som den inte skäms för sig. Med rätta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0