Det blir inte alltid som man tror

Idag blev inte mycket som jag trott! Jag skulle ha sorterat om i flyttlådor och sedan ha gjort julaftons köttbullar, julens syltkakor (Johannes idé) och knäck. Knäck gör jag as we speak men allt annat gick om intet eftersom pojken blivit sämre i sin magsjuka och även maken tror sig ha insjuknat. Nu tror ju maken att han är magsjuk bara någon nämner ordet, så jag vet inte...
Istället för allt detta hann jag dock med "a two men job - or a ONE woman job" i trädgården ;-) Jo, jag röjde baske mig hela baksidan! Otroligt men sant. Jag slet som ett djur bland lianer, granar, hallonbuskar, småträd, gamla utkastade växter i varierande höjd, pinnar, stenar, halvförmultnade joxiga avhuggna stammar och sedan etc. i timvis. Olika grannar kikade även denna gång fram men endast närmaste grannen vågade kommentera slitet:
-Det är bara att köra på! menade han.
-Ja, i en evighet, svarade jag...

Jomen visst har ni sett på fotona hur det ser ut? Det är en skog, som är vår tomt. Och jag har fortfarande bara en 149:- kronors häcksax att hugga mig fram med. Och vad ÄR dessa lian-liknande växter som man kan dra i för kung och fosterland utan att de slits av? Va? Vad är det????? Jag var svettig och fullständigt mörbultad när jag kom in och då var det dags att veckohandla. Tur det, iofs, för sedan sa sonen och maken "tack o hej" och somnade i sina hemska sjukdomar....

Nu verkar knäcken klar, och middagen. Sedan väntar de där sju kvarvarande lådorna och lite städning. Livet är så lättvindigt och glatt!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag tillbringade förra helgen på sjukhuset med utegångsförbud från rummet på grund av magsjuka. Blärk. Fast det var inte jag, utan K, som var dålig. Nu är han bättre. Nu äter han till och med. Men oj så mager...

Jag har också trädgårdsarbetat. Fast jag har bara satt upp två julgransslingor i buske/gran i trädgården. Men det blev fint trots den ringa insatsen.

2008-12-06 @ 23:56:52
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0