Fin jul

En fin julafton är till ända. Förra årets julafton kommer för evigt vara speciell och livets peak bland julaftnar (den som minns de fotona minns en lycklig och glad Anna) eftersom min älskade son A det året för första gången var obekymrad och glad en julafton.
På så vis går det inte att bräcka den julen. Jag vill inte ens bräcka den, den får leva i minnet som den bästa någonsin.
Den här julaftonen gick absolut inte av för hackor: två egna barn, två styvbarn, två föräldrar och en bror joinade mig och maken (och den bitska hunden) vid julbordet och soffmyset. Tomten som kom sa J direkt följande om:
-Näää, det är inte tomten - det är pappa!!
Nåja.
Vi hade roligt och vi hade det väldigt mysigt. Maten jag lagat smakade bra och julgranen J och jag valt och pyntat ståtade fint och stämningen var på topp och alla gäster glada och muntra. Precis som det ska vara. Under granen väntade många paket och treåringen var euforisk - precis som treåringar brukar och ska vara på julafton!
:-)
Jag har fotat en del men vågar inte gissa när makens tid medger att jag kan ladda in dem i hans dator...

God fortsättning på julen, önskar jag er alla!
Jojo, här kommer foton trots allt:


En söt liten gran med rätt doft!


En spexande kille som väntade, väntade och väntade på tomten... 
(hans stolta mor har klippt honom alldeles själv - tjusigt va?!)


Mor Annas köttbullar med vitlök, curry och grädde i :-)


Tre-fyra omgångar "knäckis" makades denna jul. Av mig. Och goda blev de!


Riktig Bräutigamskonfekter. En specialitet numera - efter många års kreerande :-)


Obligatorisk och vanvettigt god kalkon.


Bordet i köket dukat för nio personer.


Tomten anländer...


Alla tittar på honom och skrattar!!


Och skrattar!


Tomten.


Paketöppnande.


Tomten fick en kram.


Sjörövarskeppet!


Min son A, min far O och min styvson A.


Skeppet skulle fogas samman. Till midnatt höll de tappra två på med det.


Mycket att fästa.


Och att leka.


:-D


Koncentration.


Idag, juldagen. Frostnupna grenar.


Underskön juldag.


Solen lyser bländande.


En frostig lykta i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0