Börjat tänka på sortering, packning och sedan städning och fixning...

Det minst roliga i allt det roliga är självklart städningen, packandet och det som ska fixas i ordning, som man själv inte brytt sig om... Vi har skåp fulla av skräp, i princip. Och ett stort välfyllt förråd med skräp. Semestern är så räddad ;-)
Blir matt bara jag tänker på det!
Sedan har vi en hall vi målat med ett lager ljusgrå färg och inte orkat ta tag i lager nummer två eftersom det knappt märks. Bara lite här och där... Ska vi göra det nu eller ska vi gissa att de ändå låter måla om hela slitna hemmet som tre ungar slitit på i fem år? Vet verkligen inte. Hallen är väldigt oförstörd, så där kanske vi tjänar på att måla ett lager istället för att de kräver att vi bekostar att de utför arbetet? Sedan är det en liten historia runt taket i vårt sovrum. Behöver målas. En dörr ska hakas av och bäras ned - lite sådant, helt enkelt.
Sedan får röjning inledas - sortering och kastning. Jag ska redan nu lägga alla höst- och vinterkläder åt sidan eftersom jag inte använder dem nu och garderoben är mer än överfull, jag har världens minsta.
Sådant har jag börjat tänka på nu :-)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Inte behöver man väl rätta till sådant som räknas som normalt slitage?! Det har jag aldrig varit med om. Man brukar, enligt min erfarenhet, alltid få en möjlighet att rätta till klagomål, istället för att bekosta deras arbete, om man så vill.



Jag hade inte rört en fena i en hyresrätt.

2008-07-04 @ 20:50:39
URL: http://bakel.se
Postat av: Kathrin

Hu, packning, röjning och flyttstädning är baksidan med ny bostad men det är skönt när man sen är på plats.

Lycka till :)



2008-07-05 @ 09:05:57
URL: http://tinalill.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0