Kommer ihåg en bra sak jag hört!

Jag sitter och surfar på Hemnet - jomen vi är väl nästan alla Hemnet-knarkare nuförtiden - och kollar in de olika fina områdena i Floda. Det finns faktiskt bara fina områden där. För ett år sedan när vi vandrade runt i åtta timmar blev vi kära i Tureberg och vårt nuvarande paradis ligger inte långt därifrån alls. Vårt nuvarande paradis visste vi inte ens om den gången, det hade behövts en heldag till för att se vårt område och så få se det allra tjusigaste: Hyltorna med Floda Strandväg i spetsen :-) Det ligger inte heller så rasande långt från oss - på samma sida järnvägen.
När jag surfar omkring och kollar in Lerum och alla de områden och objekt som finns där så ser man ju något billigt här, fint där, utsikt här osv. Men vad jag ofta känner på likvärdiga objekt är: "visst det var renoverat och ordentligt tillpiffat men runt omkring löper inga sådana små cykelstigar och idylliska trädgårdar med lekkompisar som det gör hos "oss"".
Då minns jag vad en mycket intelligent kvinna, tillika släkting till mig, en gång sa:
- det enda man inte kan ändra på är läget.
Så sant! Och läget är perfekt för oss! *nöjd*

Kommentarer
Postat av: Skumpis

Det skriver jag under på! Läget är A och O! Och grattis till att ni hittat just ERT läge!



Kram Skumpis

2008-07-05 @ 14:10:48
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: elin the one and only

Once a hemnet-knarkare, always a hemnet-knarkare;-D

2008-07-06 @ 10:02:27
URL: http://elina85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0