Lägenhetsvisning avklarad och inga fler blir det!

Hurra! Efter städinfernot och visningen fick jag idag besked från hyresvärden att de som tittat (som jag fixat!) älskade lägenheten (vem gör inte det?!) och tar den. Bra, då slipper vi fler sådana vansinnesstädryck ;-)
Det känns mighty verkligt nu, att vi faktiskt ska flytta. 
Igår kväll låg jag och tänkte på det när jag borde sovit. Sedan kommer jag inte kunna kila förbi hemma efter möten i centrum (för en fika, för lunch eller bara för ut-pustning) och det är en sak som jag faktiskt kommer att sakna. Det är mest det som utgör "närheten" för mig. Jag tror inte att jag kommer ha så mycket emot att åka tåg och göra några byten varje dag, faktiskt, jag gillar att ha tid för egna tankar och kunna läsa, dricka kaffe eller blunda - och det kommer jag ju att verkligen kunna på väg till och från jobbet!
Men att skutta rakt ut från hemmet, över gatan och in till mötet i lokalen mitt emot - det är förstås nära. Nästan oanständigt nära! Allt HAR för- och nackdelar, så är det bara.

Det nya har så många fördelar att det knappt går att skriva! Just nu gläder jag mig massor åt ny joggingskog, cykelvänliga stigarna runt huset och det faktum att nästa sommar - då jädrar solar store sonen och jag i egen trädgård istället för nere på galet hett trädäck!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0