Paus?

Grrr, skrev just ett inlägg som bara försvann när jag skulle ladda upp det... Nackdelen (en av många) med att inte längre ha sin hemsa att arbeta med!

Jo, jag är just nu hemma kompledig halva dagen idag och kommande två dagar och idag kände jag att jag behövde en paus från indexerandet av inredningsartiklar! Vad jag gjorde? Köpte en inredningstidning, förstås...
Que? Undrar du. Det gör jag med.
Nåja. Under eftermiddagen ska det trägna arbetet fortsätta och jag klagar inte, tråkigare arbetsuppgifter i hemmet finnes, om man säger så.

I det försvunna inlägget funderade jag lite kring hur det är med makens intresse för inredning. Han intresserar sig för köksmiljö, utemiljö och sin Starck-hylla. Och i viss mån konst. Då vi varit tillsammans länge har jag det inbyggt och tar alltid hänsyn till det när jag planerar inredning. Nästan. Nu är det i alla fall underförstått att ska något bytas i köket ska det ersättas med ek. Det vet jag utan att behöva föra saken på tal. Att Starck-hyllan, 80-talsikonen, (inte min personliga favorit) ska in i vardagsrummet är också givet, så den är inplanerad där. Kanske får den sällskap av en ryamatta i samma nyans - DET har JAG inte bestämt mig för än ;-)
Konst har han också synpunkter på, så jag kan inte ropa in vilka litografier som helst. Men det gör jag inte heller.
Utemöbler älskar vi precis samma av men de är för dyra just nu. Jag begriper inte hur alla husägare har råd med alla attiraljer? Jag börjar också undra hur många som är upplånade till öronen för att ha råd med "Svenssondrömmen"? Säkerligen folk lite här och var som står och faller med en ränteuppgång? Huva.

Jag har surfat febrilt efter radhus och parhus-annonser på Hemnet också. Nej, jag kikar inte redan efter nytt utan försöker skapa mig en bild av hur många kvadrat vår trädgård är. Det är så många som frågar. Jag vet inte ännu. Runt 170-200 kvadrat kanske? Något mer? Vet ej. Men vad jag vet är att säkert 90% av alla radhus och parhus har betydligt mindre tomt än vi, det är ett som är säkert. Vilken tur vi haft!!!!! Vår trädgård kan vi allt göra lite med.

Dags för ctrl+c och sedan uppladdning här!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vi tycker nästan alltid lika och är nog båda lika engagerade i inredningen. Det tycker jag är spännande och bra och hemtrevligt. Vi gör allt ihop och jag har på min höjd kommit hem med en ny liten krukväxt odiskuterat sedan vi flyttade ihop.



Vår trädgård är liten men ingen ser in där, det tycker jag är en av dess största fördelar. Vi har ett rum med gräsmatta, altan och rosor, bland annat. Privat. Hemligt. Vårt.



2008-07-02 @ 19:26:10
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0