En gången helg, bland så många

Helgen kom och gick och fort gick det.
Fredagen tillbrinngade jag med suveräna vänner på Hotell Avalon med middag och gott vin och en del diskussioner om ett kommande, än så länge hemligt, projekt. Superkul och spännande och framför allt: trevligt!

Lördagen bestod av presentshopping till det dop vi skulle på på söndagen, där vi blev gudföräldrar också. Efter shopping och bakelse-fika var vi på Sjöfartsmuséet där yngste sonen fick sitt lystmäte av skepp och fartyg. Vilken upplevelse för honom: wow! Totalt lyckat. Hemma tillreddes god curry-kyckling och sedan var det bara mysig lördagskväll :-) Wunderbar.
Söndagen var det Skövde som gällde: Våmbs lilla rara kyrka (släktkyrka för min farmors släkt) och sedan klassikerna Ryttmästarbostället för mat och tårta. Maken och jag blev nu alltså gudföräldrar till ett rasande sött litet flickebarn som heter Rebecka, så det går alldeles utmärkt att numera titulera mig: "The Godmother" om så önskas.
;-)
:-D

Fotobevis kommer nu:


Richard, min kära kusin Charlotte och min guddotter Rebecka.


Jag är inte ofta med på bild men nu slog maken till. Nybliven gudmor och allt.


Våmbs kyrka med snö, klarblå himmel, sol och iskyla.


Alexander på väg ut från kyrkan.


Kanske en släkting till mig? Eller två.


Snö och sol - känns nästan som Alperna...


Utanför Ryttmästarbostället.


Mina söner.





Ryttmästarbostället.


Istappar modell kraftiga.


Vackert.


Sprakande värmande eld inomhus.


Överdådig trerätters lunch väntade.


Någon sekund eller två för kontemplation.


Utsikt över sjön.


Modig pojke sticker hel hand i vargens otäcka käftar!


Min son en dopsöndag i livet.


Det fanns fler intressanta saker än vargar.


Dopbarnet. Min guddotter.


Dags för hemfärd. Både Johannes och jag sov i bilen.

Kommentarer
Postat av: Skumpis

Säg till nästa gång ni ska till sjöfartsmuseet så följar vi gärna med.

2008-11-26 @ 13:14:04
URL: http://skumpis.blogspot.com
Postat av: Anna- moi!

Skumpis: jaaaa! V hör av oss då - vi kommer nog ganska snart återvända :-) Det skulle vara jätteroligt verkligen :-D

2008-11-26 @ 19:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0