Spindlarnas krig?

Under flytten gjorde jag en makaber (enligt mig) upptäckt: det bor en gigantunomus SPINDEL i taket ovanför vår balkong. Den har en tjock, stor kropp med tre tydliga svarta kors på och torde väl höra till arten "Korsspindel"? Korsspindlarna på nätet är med bruna, denna är ljus med dessa tre svarta kors. Nåväl. Jag orerade om denna spindel ett slag och store sonen och maken himlade med ögonen och hånade mig för detta. I bästa Karlsson på taket-stil faktiskt:
Det är en värdslig sak - en liten spindel. Typ så.
Till de fick se den!!!
Store sonen kaxade sig om om det gällde "Mitt i naturen" eller "Jakt och fiske" med en tidning i näven och maken skrattade lite, på vägen till balkongen. När de sett Den sprang de. Store sonen hela vägen ned till bottenvåningen och maken in till vardagsrummet. Det stod ganska snabbt klart att ingen av dem avsåg döda den. Längre.
-Den dör av kylan sedan, sa maken.

Vi lever i frid med den under tiden.

Idag kastade jag mitt vanliga getöga på Spindelnätet. Ibland brukar vår korsis vara i det men oftast inte. Det är makalöst skickligt konstruerat och fäst i en rostig järntråd och omsorgsfullt ihopknåpat i största allmänhet men idag hade en ANNAN stor SPINDEL hittat nätet :-o En sådan där med nästan alienaktigt långa ben, ni vet! Den bara var vid nätet när jag tittade ut. Hur ska det här gå?

Kanske följer fortsättning, kanske inte. Man kan helt enkelt inte styra över naturen utanför huset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0