Ändrade planer för mig idag! :-)

Johannes verkade behöva vara med en av sina föräldrar idag efter ca. 12 timmar med storebror igår. Han var liksom nedstämd och ledsen och ville just inte prata alls på morgonen. Vi beslöt då att jag är hemma med honom ett tag idag och båda pojkarna åker med till lägenheten istället.
Bra beslut.
Först gick vi ut på en skön promenad med Funkie, vi gick till Johannes förskola och tittade utanför den och Johannes plockade ekollon och stoppade i fickorna.  Vi mötte en del andra söndagsflanörer och vi njöt av solen denna underbara söndag. Tänk att bara stiga utanför dörren, lämna huset och vara i naturen :-) Vi såg till och med en röd ståtlig Flugsvamp i ett dike.

Sedan gick vi hem med Funkie, tog med oss trehjuling och Bobby car ut och körde. Utanför var två lekkamrater på plats: båda grannar! En flicka som var precis jämngammal med Johannes och en pojke som är ett halvår äldre. Båda bor i hus alldeles på andra sidan gungorna, från oss. De var ute med trevliga mammor och den ena var kvar ute lika länge som jag så vi hann prata en del. Det var en trevlig stund. Och när vi gått in sa Johannes att han ville gå ut och leka med flickan igen :-D
Johannes gillar sin nya boendemiljö skarpt.

Sedan, nu, sitter vi i soffan i vardagsrummet och medan Johannes tittar på Harry Potter på film, ser jag ut genom vardagsrumsfönstren. Jag ser sol som breder ut sig över vår bergsknalle och jag ser björklöv som lyser gula som guld. 
När jag känner efter i min själ och i mitt hjärta känner jag mig så lyckligt lottad som bor så här fint och idylliskt och som lever ett så bra liv. Här i Floda känner jag harmoni. Jag trivs oändligt mycket bättre än jag kunnat drömma ihop var möjligt. Det är precis som om det var menat på något vis. Som jag siade om känns det "som det ska" att vara här. 
Jag är glad att jag vände mig mitt liv från svårt till bra.

(Oj, i Firefox funkade det med bilder!)


Mitt under flytten fotade jag mig själv med mobilen. I min älskade trädgård :-)


Ungefär så här ser det faktiskt ut just nu! Sol genom trädtoppar. Att ÄLSKA!


Da Big Move. Flyttkartonger högt och lågt...


Alexander och morfar testar den pyttelilla hissen. Nej, det gick inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0