Jo, i lördags...

Förra lördagen skrev jag det här:

"Jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret och ser ett tegeltäckt tak. Ingen insyn, heller ingen utsikt. På lördag kväll om en vecka, om jag kommer åt att rapportera då, blir det en helt annan utsikt!"

Lördagen som följde (flyttkvällen) kom jag ihåg att se vad det var för utsikt - och jag fotade den till och med. Den ligger säkert förvarad i min mobil men jag kan inte ladda upp det nu tyvärr. Men utsikten var tallar, sol som silade sig genom tallbarren, alldeles lila ljung intill lite mer vinröd ljung på vårt berg och så fåglar som hoppade mellan träden, katter som kikade in nyfiket och jagade varandra och så hörde jag risslet som blir när björkarnas löv dallrar i en sakta bris.
Det var, without a doubt, en annan utsikt mot föregående lördags.

Over and out and back to work - fikarasten får vara över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0