Klart. Done. Over :-D

Schupp! Det är nu klart - vi är härmed utflyttade ur lägenheten :-) (njäae, maken ska hämta de sista sakerna från förrådet ikväll och svabba av även det golvet men sedan så)!

Stolle, blev jag aldrig i går kväll. Jag satt på nålar och undrade varför klockan fick lov att hinna bli 21:30 före maken kom för att hämta mig. Jag såg för mig hur vi skulle börja med badrummet kring midnatt och kökets alla kvarvarande göromål. Väggar och dörrkarmar visste jag också återstod. Jag fick ont i magen, milt sagt. Till slut ringde jag sagde make som bara sa:
-Nej, dig hämtar jag inte. Du behöver inte komma - vi lägger inte tid på det, vi kör på nu.

Styvsonens fejs skulle jag tydligen vara glad att jag slapp se och frågor, slapp höra. Fick ett smakprov:
-Hur kan någon vilja att man gör så här ÄCKLIGT rent??????? (hahahaha!!! vad roligt)
Min store son som verkligen visat sig vara väldigt mogen senaste tiden klagade icke med en stavelse. Istället bar han tunga saker, ned till bil, upp igen, ned till bil. Från förråd och så städa, fila, städa. "Jag är hungrig" sa han visst ibland och då hörsammade maken och tog det muntra gänget till ömsom McDonalds och ömsom pizzeria...
Styvsonen drog senare till flickvän för övernattning och min son och min make städade till de kände att de närapå stupade. När klockan närmade sig två på natten intog de visst kaffe på någon mack. Mer vet jag inte om nattens städbravader.

Jag styrde över fokus från att vänta på att få slita till att börja arbeta istället: satt således och läste skräckroman i TV-soffan. Utanför var mörkret från en kolsvart trädgård. Läbbigt är bara förnamnet. I en lägenhet mitt i stan är man sällan mörkrädd. Jag läser i princip aldrig skräckromaner. Nu läste jag skräckroman ("Intrång" av David Morrell) OCH var mörkrädd som ett fä! Hunden fick inte lämna min sida och jag susade ned och låste ytterdörren.
"Om någon står i trädgården och kikar in ser jag inte det" tänkte jag om och om igen. Jovisst, fånigt!

Tjohej - nu är vi av med oket, länge leve uppackandet av lådor i nya hemmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0