Lyckad inskolningsdag

Igår skolade maken in Johannes den första dagen. Idag var det min tur som var kommen.
Det blev en väldigt lyckad inskolningsdag! Johannes lekte och hade roligt med ett gäng jämnåriga barn och de var allihop duktiga och delade med sig och var sams och vänner. Personalen hade tagit fram sjörövarskeppet till J precis som de lovat och han lekte med det, villa Villerkulla och dinosaurier. De andra barnen tycktes dela dessa intressen, så allt var lajbans. Den sista stunden hämtade J - sin vana trogen - en hög med böcker som han satt och läste sporadiskt i. Han ville inte gå hem när vi skulle det och det bådar så gott! Det tyckte personalen också.
Han skuttade små hoppsasteg ut till grinden så mitt hjärta flög bredvid, lättat och glatt :-)

Sonen och jag promenerade sedan till vårt hus från förskolan, mest för att se hur lång tid det tar. Sex minuter tar det att vandra den lilla uppförsbacken dit, så jag gissar på fem minuter till förskolan på morgonen. Väl vid huset träffade vi säljaren, B, och han var sitt vanliga glada, vänliga jag. Han visade mig garaget och den kyl som står där som reserv. Han frågade också om vi ville behålla en rejäl och bred och alldeles ny förvaringshylla där inne och jag svarade "ja". Vi som hade tänkte köpa något liknande! Garaget var ordentligt tilltaget med god plats för lite utav varje, förutom bilen. Kalas!

Vi gick även in en snabb sväng för han skulle visa en annan sak och då passade jag på att kika in i klädkammaren: den vi hela tiden funderar över om vi ska göra tillfälligt rum åt J i. Marcus har envetet röstat ned det med motiveringen att det är för litet. Nu såg jag det dock tömt och det var som gjort för att ställa in J's säng där, lägga in en mjuk matta och sedan sätta vägglampor och en ljusslinga där. Jag tror vi gör det och försöker vänja honom vid att sova i eget rum while we're at it! Det är en bra grej att köra igång när man ändå byter hem.

Personalen på förskolan då, hur känns den? Den känns alla tiders! Är det inte galet att vi tycks ha sådan tur igen?!!
Lyckliga vi.
Några små mobilfoton kommer under senare kvällen.

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad spannande med nytt hus och ny stad? Skont att allt gar bra med inskolning och sant! Hm.. vi ska forsoka for tredje gangen att fa ungarna att sova i eget rum och jag hoppas att det ska funka, tyvarr tror jag det ar mer min egen lathet som har forstort alla godhjartade forsok innan...



:) Pia

2008-09-11 @ 21:36:38
URL: http://www.expiatriatewife.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag är inte så där hemskt förtjust i Fantasy som genre. Jag har svårt för att läsa det. Och jag är inte jätteimponerad av filmerna till Sagan om ringen heller. Men spelandet gör jag i otaliga miljöer. Det är mer hur väl spelet är gjort och hur där ser ut och känns, uppdragen, flytet och allt det där, snarare än Fantasy. Vi spelar i rymden, i framtiden, i fantasyvärlden, i fantasivärldar utan klassiska fantasyobjekt, i Ukraina, på en båt, i historiska mijöer och... så vidare.



Det är inte Fantasy som jag gillar. Det är A! Det är roligt att spela ihop.

2008-09-11 @ 22:42:02
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0