Rusande tid

Tiden rusar och vi med den: fram och tillbaka till huset i Floda och till förskolan. Med pojken i bilen, av med pojke vid förskolan, till huset, en kopp kaffe i trädgården, packar upp låda efter låda efter låda, maken hem efter fler lådor, jag fortsätter packa upp, kaffe igen i trädgården, lunch på köksgolvet eller vid diskbänken, hämta pojken, fortsätta packa upp, hem.
Vi är så trötta hela tiden, liksom sömniga. Flytten och energin som strålar ut, gör oss jättetrötta. Underligt fenomen!

Huset känns så himla mysigt att jag inte kan beskriva det. Varje rum, varje tidpunkt på dygnet (som vi varit där) känns det rätt. Det är ett lugn och en harmoni i området och i huset och det känns utomordentligt bra att vi där ska få vistas och hämta kraft under helgerna. Vilket fönster man än ser ut genom ser man tallar som sakta vajar. I trädgården igår, när jag satt ensam med en kaffekopp, skuttade småfåglar omkring i en av björktopparna och de kvittrade och hoppade och jag iakttog dem fascinerat. Ljud av frid och av skog. Jag saknade inte stadens larm ett dugg. 
Även katter frekventerar vår trädgård och jagar varandra eller fåglarna. Skator tar stora kliv och hoppar omkring - det är något helt annat än vi någonsin bott i tidigare :-)

Vi har förutom "vår tant Berg" även träffat en äldre herre som är granne, sett en småbarnsfamilj som bor tvärs över lekparken och sett några tonåringar. MÅNGA hundar, har vi också sett som bor i faggorna. Spännande tider för Funkie alltså!

Dagar kvar:
-till flyttlasset går: 1,5

Ha!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Är här och kikar hur det går för er! Lycka till med flyttlasset!



/Cissi

2008-09-18 @ 10:51:33
URL: http://www.b282.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0